جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب : 12499
منبع : قم نیوز
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خبر داد:

بلندترین برج پرچم تلسکوپی کشور در قم نصب می گردد

قم نيوز : قم نیوز: مرتفع ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران با پایه چند وجهی تلسکوپی در کشور، پیش از آغاز سال نو در شهر قم نصب و اکران خواهد شد.
بلندترین برج پرچم تلسکوپی کشور در قم نصب می گردد
به گزارش قم نیوز، سید محمد موسوی منش مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم در تشریح این خبر اظهار داشت : با ارائه طرح پیشنهادی شهردار کلان شهر قم مبنی بر ساخت و نصب پرچم مرتفع ایران در سطح شهر ، با هماهنگی ها و اقدامات صورت گرفته در تلاش هستیم با همت شبانه روزی همکاران و کارشناسان مربوطه در سازمان زیباسازی ، بلندترین و مرتفع ترین پرچم با پایه چندوجهی تلسکوپی کشور پیش از آغاز سال جدید در شهر قم نصب و نمایش گردد.

وی ادامه داد : پایه پرچم مذکور با ارتفاع ۷۵ متر از سطح زمین ، بلندترین پرچم پایه تلسکوپی کشور و دومین پرچم مرتفع بعد از پایه پرچم نصب شده در شهر تهران می باشد که طول مجموعه قطعات پایه آن، ۹۶ متر متشکل از ۱۶ قطعه ی ۶ متری با همپوشانی روی یک متر بوده که در نهایت پس از تکمیل مراحل نصب، ارتفاع پایه پرچم به شکل حقیقی به ۷۵ متر از سطح زمین خواهد رسید.

موسوی منش تأکید کرد : جهت نصب این پایه مرتفع ، فوندانسیونی با ابعاد ۳در۳ متر و عمق ۱.۵ متر دارای شمعی به قطر ۱.۸ مترو عمق حدود ۶ متر در زیر زمین تعبیه گردیده است. همچنین پایه برج پرچم با وزنی حدود ۲۰ تن از جنس فولاد ۳۷ بوده که با روکش گالوانیزه گرم به ضخامت ۱۰۰ میکرون حفاظت شده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی ادامه داد : جنس پیش بینی شده برای تهیه پارچه پرچم نوع سوپرساتن می باشد که با ابعاد ۱۵ در ۲۵ متر و مساحت ۳۷۵ متر مربع تهیه که با پایان گرفتن مراحل نصب پایه، بر فراز شهر قم به اهتزاز در خواهد آمد.

ایشان در پایان به محل نصب مرتفع ترین پرچم پایه چند وجهی تلسکوپی کشور در شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت : پرچم مرتفع ۷۵ متری در حاشیه میدان مفید و بلوار شهید آوینی برافراشته خواهد شد که با توجه به بادخیز بودن منطقه و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه پرچم، پرچم سه رنگ محبوب کشورمان از تمام جهات سطح شهر قابل رویت خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdceoe8z.jh8woi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما