چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 1257
حجت الاسلام عماد:

توزیع عادلانه ثروت تنها راه رفع فقر در جهان است

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش حوزه علمیه با اشاره به سخنانی از امام علی(ع) تأکید کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که توزیع عادلانه ثروت تنها راه رفع فقر در جهان است.
توزیع عادلانه ثروت تنها راه رفع فقر در جهان است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدعلی عماد، شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح کانون پرورش استعداد پژوهشی طلاب در قم گفت: در دهه ۱۹۵۰ مجموعه غرب راهبردی را برای توسعه و پیشرفتش اتخاذ کرد که موجب توسعه روزافزون آن شد.

وی افزود: بر اساس این راهبرد هر فرد و نهاد و دستگاهی به اندازه ظرفیتی که ایجاد می‌کند می‌تواند از امکانات بهره ببرد.

عماد بیان داشت: این پدیده که آغاز نقطه شکوفایی نوین جهان صنعتی شد آموزه‌ای قرآنی است که ما مسلمانان به دلیل غفلت از آن از غربی‌ها عقب افتاده‌ایم.

معاون پژوهش حوزه علمیه اظهار داشت: غربی‌ها از گذر سالها تجربه بشری به این آموزه رسیدند و به آن عمل کردند و به موفقیت‌های خوبی هم رسیدند.

وی افزود: ما مسلمانان به دلیل اینکه در کلمات قرآن و اهل بیت(ع) تعقل دقیقی نداریم غربی‌ها به مطالبی می‌رسند که بعدها متوجه می‌شویم این نتیجه در کلام اهل بیت و قرآن بوده است.

عماد با اشاره به برگزاری کنفرانسی بین المللی در یکی از کشورهای اروپایی بیان داشت: در این کنفرانس برای رفع مشکل فقر به این نتیجه رسیدند که باید توزیع عادلانه صورت گیرد در حالی که این نتیجه را حضرت علی(ع) در ۱۴۰۰ سال قبل در نهج البلاغه عنوان کرده بودند.

وی تاکید کرد: اگر توزیع عادلانه ثروت در جهان صورت گیرد دیگر شاهد انباشت بی‌حساب ثروت در نقطه‌ای از دنیا و فقر خانمان سوز در نقطه دیگری از دنیا نخواهیم بود.

معاون پژوهش حوزه با تاکید بر ضرورت راه اندازی کانون پرورش استعداد در حوزه بیان داشت: شناخت استعدادهای پژوهشی طلاب اصل مقدماتی برای پیشرفت است.

حوزه برای تبلیغ دین از ابزارهای جدید بهره ببرد
وی با بیان اینکه دنیا از ابزار و روشهای جدید برای تبلیغ خود استفاده می کند تصریح کرد: چرا حوزه علمیه نباید از ابزار نوین و روشهای جدید برای جریان دادن جهان بر مدار حق بهره ببرد.

عماد با تأکید بر اینکه باید چنین فرهنگی در جامعه ایجاد شود اظهار داشت: جهان معاصر امروز با چند مسئله علمی روبرو است و مهمترین آن این است که مشکلات جهانی را تنها نمی‌توان با علم حل کرد و باید با عقل اداره کرد که حرف دین ماست.

وی با بیان اینکه دنیا به نتایجی رسیده است که حرف دین ماست اظهارداشت: جهان به دنبال اقتصاد سبز و سلطنت علم است که قرآن بر آن تاکید زیادی دارد و حوزه هم باید با توجه به نیازهای گسترده زمانه که فهرست نمی شود روبه پیش حرکت کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.n9qrak9xupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما