چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : 12773
منبع : قم نیوز
توسط اداره کل میراث فرهنگی قم صورت گرفت:

توزیع کتابچه جامع راهنمای گردشگری قم در ایام نوروز

قم نيوز : قم نیوز: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اقدام به طراح و توزیع کتابچه راهنمای گردشگری در ایام نوروز 92 کرده است.
توزیع کتابچه جامع راهنمای گردشگری قم در ایام نوروز
به گزارش قم نیوز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همانند سال‌های گذشته اقدام به طراحی و توزیع انواع کتابچه و بروشورهای راهنمای زائران و گردشگران نوروزی کرده است.

این اداره کل برای نوروز ۹۲ کتابچه‌ای تمام رنگی و مصور در ۲۴ صفحه تدوین کرده که دارای بخش‌های گوناگونی همچون معرفی تاریخچه و وضعیت کنونی قم، جایگاه مذهبی استان، معرفی اجمالی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد مهم شهر قم است.

خانه‌های تاریخی قم همچون بیت امام خمینی(ره)، خانه آیت‌الله بروجردی، خانه حکیم ملاصدرا و نیز اماکن تاریخی قم مانند محوطه قلی درویش، بازار قم، تیمچه بزرگ بازار، کاروانسرای دیر گچین، قلعه سنگی، چهار طاقی نویس و کاروانسرای پاسنگان از دیگر اماکن دیدنی قم هستند که در این کتابچه معرفی کوتاهی از آنها به همراه تصاویر آمده است.

از دیگر بخش‌های این کتابچه نوروزی می‌توان به معرفی سوغات، صنایع دستی، موزه‌ها و دیگر اماکنی که گردشگران مایل به بازدید از آنها هستند اشاره کرد.

در صفحات پایانی این کتابچه هم فهرست کاملی از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمان‌پذیرها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، فروشگاه‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی قم به همراه شماره تلفن‌های آنها درج شده است.

گفتنی است اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در طول ایام نوروز و تمام روزهای سال از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۴۸۲۸ آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان و مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjtaev.uqe8azsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما