پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 12785
بختیاری تاکید کرد

متروی قم چشم انتظار کمک 40 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از تصویب مجوز این شورا برای اخذ اعتبار 40 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی جهت بر طرف کردن مشکلات قطار شهري قم خبرداد.
متروی قم چشم انتظار کمک 40 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی
حسن بختیاری در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: سال ۹۱ سال موفقی برای مجموعه مدیریت شهری قم بود و با وجود همه مشکلات و تنگناها توانستیم با همدلی و وفاق از این مشکلات عبور کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های لحاظ شده در بودجه سال ۹۱ تا اندازه زیادی محقق شده است، گفت: در بخش وصول درآمدها شهرداری قم توانست ۱۰۰ درصد برنامه های درآمدزایی را محقق کند و اقدامات مناسبی در حوزه خدمات شهری نیز انجام گرفت.

اجرای قانون هدفمندی یارانه ها موجب افزایش هزینه های شهرداری و پیمانکاران شد

بختیاری افزود: در خصوص اجرای پروژه های عمرانی چالش های زیادی داشتیم و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها موجب افزایش هزینه های شهرداری و پیمانکاران شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه اگر شرایط بهتر بود قطعا می توانستیم در حوزه عمرانی کارهای مهمتری نیز انجام دهیم، گفت: بعضا موانع اجتماعی و مدیریتی هم در کار بود اما امیدواریم در سال ۹۲ شاهد رفع موانع و تثبیت شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشیم.

وی ادامه داد: در طول سال ۹۱ مجموعا ۹۴ جلسه رسمی و علنی طی ۱۸۸ ساعت در شورای اسلامی شهر داشتیم و حاصل این جلسات ۵۶۸ لایحه بود که از طرف شهرداری ارائه و از سوی شورای اسلامی نیز تصویب شد.

بختیاری با بیان اینکه ۳۴۷ توافق نامه نیز طی سال ۹۱ صورت گرفته است، گفت: برای برطرف کردن مشکل تملک در مسیر پروژه های عمرانی نیز قریب به ۲۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و مجموعا هزار و۸۰۲ طرح و لایحه بررسی و تصویب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با معرفی کمیسیون توسعه و عمران این شورا با بررسی و تصویب ۹۴۶ طرح و لایحه به عنوان فعالترین کمیسیون گفت: همچنین کمیسیون برنامه و بودجه این شورا با تصویب و بررسی ۵۲۴ طرح و لایحه و کمیسیون خدمات شهری نیز با ۳۲۴ طرح و لایحه از کمیسیون های فعال بودند.

رسیدگی به ۲هزار نامه، طرح و لایحه طی سال ۹۱ توسط شورای اسلامی شهر قم
وی ادامه داد: مجموعه جلساتی که در کل کمیسیون ها داشتیم به ۲ هزار مورد نامه، طرح و لایحه بوده است، همچنین در اسفندماه سال جاری نیز به بررسی بودجه سال آینده شهرداری قم پرداختیم.

بختیاری افزود: یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر بحث مجوز استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به مبلغ ۴۰ میلیون دلار برای برطرف کردن مشکلات اعتباری قطار شهری قم بود که تا بتواند مراحل قانونی خود را طی کند و بتواند معضلات پیشبرد پروژه مترو را فراهم کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: از دیگر برنامه ها واگذاری و نگه داری فضای سبز شهری به بخش خصوصی از طریق مناقصه به مدت سه سال بود، در حال حاضر ۶۰ درصد مجموعه فضای سبز قم اعم از پارک و بوستان توسط بخش خصوصی و ۴۰ درصد دیگر توسط شهرداری اداره می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات مهم شورای اسلامی شهرقم ایجاد گرم خانه با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال در ایام نوروز بود، گفت: این مصوبه به کمک دادستانی و نیروی انتظامی اجرا می شود و شهرداری نیز امکانات اولیه برای اسکان و نگه داری افراد کارتن خواب، بی سرپناه و احیانا متکدیان بی مکان را بر عهده دارد.

اختصاص ۳۶ میلیارد ریال جهت خرید ماشین آلات خدمات شهری و آتش نشانی
بختیاری با تاکید بر اینکه نامگذاری معابر و مکان های بدون نام شهر قم از برنامه های مجموعه شورای شهر است، گفت: از مصوبات دیگر می توان به خرید ماشین آلات خدمات شهری و آتش نشانی به مبلغ ۳۶ میلیارد ریال مصوب شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: مهمترین سیاست در نظر گرفته شده برای بودجه سال ۹۲ شهرداری قم اتمام پروژه های نیمه تمام شهری است، همچنین نکته دیگر افزایش بهره وری و بهبود وضعیت نیروی انسانی و کاهش هزینه های غیر ضروری است.

عملکرد شهرداری قابل قبول است
وی در زمینه عملکرد شهرداری قم طی ۲ سال گذشته گفت: عملکرد شهرداری مثبت و قابل قبول بوده استف البته در بعضی حوزه ها بسیار چشمگیر و در برخی حوزه ها نیز نیاز به تقویت دارد.

وی در پایان ضمن اشار ه به اینکه بخش اول فاز یک منوریل نیز قبل از خرداد ماه سال آینده افتتاح می شود، گفت: پیرامون عبور منوریل از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) هنوز تصمیمی گرفته نشده و موضع شورای اسلامی شهر همچنان همان موضع سابق است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccpmqs.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما