کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موزه تاریخ طبیعی از جاذبه های گردشگری استان قم

خبرگزاری ايرنا , 5 فروردين 1392 ساعت 11:21

قم نیوز: موزه تاریخ طبیعی، یکی از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری استان قم ،اماده بازدید مسافران نوروزی است.


به گزارش قم نیوز، در این موزه که در سال ۱۳۸۱ در بوستان زیبای شهید بنیادی و درمحدوده هسته مرکزی شهر قم به همت سازمان حفاظت محیط زیست استان راه اندازی شد، ‎ ۴۱۲نمونه از انواع حیوانات شامل پستانداران، نرم تنان، صدف ها، آبزیان، پرندگان، خزندگان، پستانداران به صورت خشک شده و ۱۸۹نمونه از گونه های حشرات دراین موزه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

ساخت ماکت به همراه نقاشی از محیط های طبیعی قم یکی از ویژگی های این موزه است و مناطق کوهستانی، کوهپایه ای و دشت مانند منطقه پلنگ دره، دشت مسیله و رودخانه قمرود به دلیل تنوع جانوری و گیاهی در این ماکت ها پیش بینی شده و دربخشهای از نمونکهای ازموجودات ماقبل تاریخ مانند دایناسورها نیزبه نمایش درآمده است.

در مجموعه موزه تاریخ طبیعی قم گونه های جانوری این استان از جمله گرزه مار، مار شاخدار، مارآبی، جغد، سنقر، مرغ زنبورخوار ، مرغ بوتیمار، اردک ، کلاغ نوک قرمز، تنجه و هوبره در معرض دید قرار دارد.

پلنگ ، کل و کفتار از جمله پستانداران و انواع حشرات مانند حلزون از دیگر گونه های جانوری به نمایش گذاشته شده دراین موزه است .

ساختمان موزه تاریخ طبیعی استان قم به شکل حلزونی ساخته شده و یکی از قسمت های منحصر به فرد این موزه مجموعه آسمان نما است که دراین بخش قسمتی از آسمان کشور به همراه انواع ستارها و سیاره ها به نمایش درآمده است.

دراین مجموعه دب اکبر، دب اصغر، ستاره قطبی و دیگر صورفلکی حالت نورانی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 12888

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/12888/موزه-تاریخ-طبیعی-جاذبه-های-گردشگری-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir