دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 12910

گزارشی از برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر در ایام نوروز

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگي و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سخنانی گزارشی از ویژه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر در ایام نوروز ارائه داد.
گزارشی از برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر در ایام نوروز
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسيني، در حاشيه برگزاري نمايشگاه نوروزي آستان، هدف از برپايي این نمايشگاه را ارائه رويكردهاي فرهنگي اين آستان ناميد و گفت: اصلي ترين وظيفه آستان حضرت فاطمه معصومه(س)، نشر معارف قرآن و عترت است و ايام نوروز به دلیل حضور بيشتر زائرين، يكي از فصل هاي فرهنگي آستان محسوب مي شود.

وي در ادامه افزود: آستان يك رويكرد فرهنگي دارد و از اين فرصت حضور زائرين استفاده مي كند تا خدمات قرآن و عترت را در قالب نمايشگاه و در كنار زيارت به مردم ارائه كند.

حجت‌الاسلام حسيني بيان داشت: نمايشگاه هاي فرهنگي آستان با گستردگي كمتر و شايد با كيفيت بيشتر در ايام ديگر همچون دهه كرامت و ايام محرم برگزار مي شد، ولي در این ايام به علت اقتضائات خاص زائرين نوروزي با رويكرد ديگري شروع به كار نمود.

معاون فرهنگي و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم به دو نمايشگاه ديگر اين آستان اشاره كرد و گفت: در شبستان نجمه خاتون نمایشگاهی با عنوان "گلستان زندگی" با رویکرد خانواده و بانوان و در بوستان نجمه نمایشگاه با عنوان "بهار به رنگ یاس" با رویکرد بازی و سرگرمی مذهبی برقرار مي باشد.

وي ويژگي نمايشگاه گلستان زندگي در شبستان نجمه خاتون را چنين برشمرد: این نمایشگاه با ۲۵غرفه جهت ارائه يك مجموعه معارفي جذاب و بيشتر با رويكرد جوانان و نوجوانان به نحوي كه كل خانواده را درگير مي كند می‌باشد.

حجت‌الاسلام حسيني افزود: كارگاه هاي مختلف بازي و كاردستي، آشنايي با بازي هاي رايانه‌اي، آشنايي با احكام نماز به وسيله بازي هاي عملي، آشنايي با دست آوردهاي انقلاب اسلامي در كارگاه ها از بخش هاي ديگر اين نمايشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: در هر كدام از غرفه ها، کودکان كارت هديه را دريافت مي كنند و در آخر به غرفه جوائز مراجعه مي كنند و طبق كارتي كه دريافت كرده اند، مي توانند هديه خود را انتخاب كنند.

معاون فرهنگي آستان مقدس قم بخش ويژه بانوان در نمايشگاه گلستان زندگي را جزو ويژگي هاي خاص آن برشمرد و بيان داشت: سالن مجزايي ويژه بانوان براي مشاوره، پاسخگويي به سوالات ديني و جُنگ ها درنظرگرفته شده است.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به مكان هايي براي پاسخگويي به سوالات ديني خواهران و برادران گفت: غير از شبستان نجمه خاتون؛ در صحن جواد الائمه(ع)، صحن امام رضا(ع)، داخل شبستان‌ها و رواق‌ها و داخل حرم غرفه هايي براي پاسخگويي به سوالات شرعي وجود دارد.

وي برگزاري مراسم هاي خاص حرم در ايام تعطيلات نوروز را از ديگر تداركات بخش فرهنگي براي اين روزها برشمرد و بيان داشت: با رويكرد برنامه هاي نوروز سخنراني هاي قبل و بعد از نماز مغرب و عشا انجام مي شود و توزیع برگه هاي مسابقات مختلف و راهنمايي زوار در كيوسك هاي مختلف حرم در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگي آستان مقدس حضرت معصومه(س)در پايان درباره جذب مخاطب در غرفه هاي مختلف گفت: غرفه فعاليت هاي آستان، مديريت تعليم و تربيت، تبليغات، مديريت حرم مطهر، فنی و مهندسی و... برای اقشار مختلف با سلایق گوناگون در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccxoqs.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما