دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 12919
منبع : قم نیوز
از آغاز طرح نوروزي دانشگاه علوم پزشكي قم صورت گرفت؛

مراجعه بيش از 13 هزار نفر به اورژانس هاي مراكز درماني قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي قم از مراجعه بيش از 13 هزار نفر به اورژانس مراكز درماني دولتي استان قم از ابتداي طرح نوروزي دانشگاه قم خبر داد.
مراجعه بيش از 13 هزار نفر به اورژانس هاي مراكز درماني قم
به گزارش قم نیوز، محمود پرهام با بیان اینکه در هفته ابتدائی تعطیلات نوروز و از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۱ تا ۳ فروردین امسال ۶ بیمارستان دولتی استان به صورت شبانه روزی و درشیفت های کاری مختلف در آماده باش بودند افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۴۶ بیمار به بخش اورژانس بیمارستان های شهید بهشتی(ره)، کامکار، نکوئی، حضرت فاطمه معصومه(س)، ایزدی، حضرت زهرا (س) مراجعه وخدمات درمانی دریافت کردند.

وي تعداد کل بیماران بستری در این مراکز را ۳ هزار و ۷۷۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۸۶۲ بیمار از ابتدای تعطیلات در این مراکز بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تعدادی جراحی های انجام شده در اتاق های عمل بیمارستانی دولتی استان را یک هفته نخست تعطیلات نوروزی ۵۷۹ مورد دانست و افزود: بیمارستان نکوئی- هدایتی با ۲۷۳ عمل و بیمارستان ایزدی هم با ۱۰۶ مورد عمل بیشترین حجم جراحی های انجام گرفته را به خود اختصاص داده اند.

وي با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۲۳۹ مورد عمل جراحی سرپايي هم در اورژانس های بیمارستانی انجام گرفته است گفت: بیمارستان کامکار عرب نیا با ۴۹۵، بیمارستان شهیدبهشتی با ۴۸۵ و بیمارستان نکوئی هدایتی با ۲۲۷ مورد بیشترین جراحی سرپائی را داشته اند.

پرهام همچنین از بستری شدن یک هزار و ۹۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه ۶ بیمارستان دولتی استان خبر داد و افزود: بیمارستان های نکوئی هدایتی با ۶۰۳ بیمار، شهید بهشتی با ۲۲۳ بیمار و کامکارعرب نیا با ۱۰۵ بیمار را در این بخش بستری کرده اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb99b8.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما