کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با کلان‌شهرهای سراسر جهان

المان میدان جهاد قم در ساعت زمین خاموش شد

6 فروردين 1392 ساعت 14:05

قم نیوز: شهرداری قم در برنامه‌ای هماهنگ با کلان‌شهرهای سراسر ایران و جهان، المان میدان جهاد قم را در ساعت زمین خاموش کرد.


به گزارش قم نیوز، ، علی حاج‌رضا با اشاره به طرح ساعت زمين «Earth Hour» که از سال ۲۰۰۷ميلادي و توسط صندوق جهاني حيات وحش (World Wildlife Fund) اجرا می‌شود اظهار کرد: در اين طرح، چراغ نقاط شاخص شهري (مانند برج ايفل در پاريس و خانه اپراي سيدني) و ساختمان‌هاي اداري به نشانه صرفه‌جويي در مصرف انرژي و مقابله با تغييرات آب و هوايي خاموش می‌شوند و مردم هم چراغ‌های غیر ضروری خانه‌های خود را خاموش می‌کنند.

وی افزود: مردم سراسر جهان از این برنامه استقبال چشمگیری داشته‌اند و برخی افراد قصد دارند آن را به طرحی بین‌المللی تبدیل کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه مراسم ساعت زمين در ايران همزمان با سراسر دنيا برگزار شد خاطرنشان کرد: این اقدام به وسیله خاموش کردن چراغ‌های برج ميلاد و المان‌هاي مهم برخي از كلان‌شهرها راس ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار شد.

وی ادامه داد: شهرداری کلانشهر قم هم در روزهای نوروز که پذیرای زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و میلیون‌ها گردشگر نوروزی است برای نخستین بار با این طرح جهانی همگام شد و المان میدان جهاد را که از نورافشانی زیادی برخوردار است به مدت یک ساعت خاموش کرد تا اهمیت احترام به محیط زیست و کاستن از مصرف انرژی را به مردم و مهمان نوروزی یادآوری کند.

حاجي‌رضا با اشاره به برنامه‌های راهبردی شهرداری کلان‌شهر قم گفت: برنامه‌های بین‌المللی به ویژه در حوزه محیط زیست از اهمیت خاصی در مدیریت جدید شهری قم برخوردار است و مشارکت در برنامه ساعت زمین، شرکت در اجلاس کلان‌شهرهای آسیایی و تقویت ارتباط با کلان‌شهرهای مهم جهان از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/119/


کد مطلب: 12945

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/12945/المان-میدان-جهاد-قم-ساعت-زمین-خاموش

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir