پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 12976
منبع : قم نیوز
شهردار قم تاکید کرد

محوریت حرم حضرت معصومه(س) در توسعه قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با تاکید بر محوریت حرم حضرت معصومه(س) در مرکزیت قم گفت: برخی توسعه یافتگی‌ها نظیر احداث شهرک پردیسان تقارن موجود را بر هم زده به همین دلیل به معاونت شهرسازی شهرداری ابلاغ شده است که این مرکزیت احیا شود.
محوریت حرم حضرت معصومه(س) در توسعه قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در دیدار با آيت الله سعیدی امام جمعه قم با بیان اینکه تقارن نوروز و فاطمیه موجب برکت در طول سال خواهد شد اظهار کرد: تمام مدیران شهری در قم خدمت گذار زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) هستند و این توفیق بزرگی است که نصیب ما شده است.

وی افزود: دهه اول فاطمیه در قم همراه با نصب المان‌ها و سیاه پوش شدن شهر بود و برنامه‌هایی هم برای دهه دوم در نظر گرفته شده است.

شهردار قم در ادامه با تاکید بر محوریت حرم حضرت معصومه(س) در مرکزیت قم خاطرنشان کرد: برخی توسعه یافتگی‌ها نظیر احداث شهرک پردیسان تقارن موجود را بر هم زده به همین دلیل به معاونت شهرسازی شهرداری ابلاغ شده است که این مرکزیت احیا شود ضمن اینکه توجه به معماری اسلامی و شیعی هم در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرسازی در قم دارای ظرافت‌هایی است که باید با توجه به معماری اصیل اسلامی و ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

دلبری با بیان اینکه راه اندازی پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه موجب تسهیل عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی در ایام نوروز شده است عنوان داشت: در کنار این امر شاهد معجزات دیگری به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) بوده‌ایم که نمونه آن در مسائل عمرانی و بودجه‌ای دیده می‌شود.

شهردار قم اضافه کرد: «خدمت ماندگار» عنوان نام سال ۹۱ در شهرداری قم بود و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از طریق کاهش بودجه‌های جاری و استفاده از مصالح ایرانی در دستور کار قرار گرفت و مبنای اقدامات سال ۹۲ هم رضایت مندی مردم است تا منویات رهبری مبنی بر حماسه اقتصادی و سیاسی تحقق یابد به همین دلیل تنها ۱۶ درصد بودجه شهرداری به امور جاری اختصاص یافته و بقیه در پروژه‌های عمرانی هزینه خواهند شد.

وی با اشاره به شش ماه باقیمانده از عمر شوراهای موجود ابراز کرد: برنامه ریزی عملیاتی شهرداری قم هم برای شش ماه نخست سال جاری صورت گرفته و امیدواریم شور فاطمی که در آغاز سال وجود دارد در ادامه هم پشتیبان مدیران و پرسنل شهرداری باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcepo8z.jh8wfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما