جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 13008
حانري خبر داد:

نصب آخرین آثار معرق موزاییکی استاد رحمتی در مدارس قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل نوسازی مدارس استان قم در پی در گذشت محمد حسین رحمتی استاد برجسته عکاسی و هنر های تجمسی ضمن ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند فرهیخته از نصب آخرین آثار استاد رحمتی در مدارس قم خبر داد.
نصب آخرین آثار معرق موزاییکی استاد رحمتی در مدارس قم
به گزارش قم نیوز، سید مهدی حائری ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحوم محمد حسين رحمتی افزود: این استاد فرهیخته در واپسین سال زندگی خود اقدام به ساخت ۴ تابلوی نفیس در قالب معرق موزاییکی پرداخت که این آثار شامل مضامینی از جمله شهید و شهادت - کودکان استثنایی و ورزش و تندرستی می‌باشد.

وی افزود ساخت تابلوهای یاد شده از آبان ماه سال ۹۱ توسط استاد رحمتی و عسگری از شاگردان استاد آغاز و در اواخر اسفندماه همان سال تحویل نوسازی مدارس شد و هم اکنون یک قطعه از آثار یاد شده با موضوع شهید و شهادت در مدرسه شهدای فرهنگیان پردیسان نصب شده و دیگر آثار ایشان هم اکنون در اداره کل نوسازی مدارس می‌باشد که در ماه‌های آینده در دیگر مدارس درحال ساخت نصب می‌شود.

حائری ادامه داد : تابلوهای یاد شده از محل طرح خرید آثار هنری خریداری شده که با اجرای درست این طرح در سال‌های آینده می‌توان علاوه بر حمایت از جامعه هنرمندان به خلق آثار بدیع و فاخری پرداخت.

تابلوهای معرق موزاییکی نوعی از تابلوهای کاشی است که با تکه‌های به هم چسبیده سرامیک طرح و نقش‌های بسیار زیبای خلق می‌شود.

نمونه این نوع تابلوها را می‌توان در مترو - خیابانها - پلها و مدارس مشاهده نموده که استاد محمد حسین رحمتی مبدا این نوع تابلوها در کشور می‌باشد که در این زمینه علاوه بر تألیف کتاب به تربیت شاگردان بسیاری پرداخته‌اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbwgb8.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما