جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 13009
منبع : قم نیوز
شهردار قم:

شهرداری مردمی ترین دستگاه است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: هیچ دستگاهی مانند شهرداری با مردم در ارتباط نیست به همین دلیل سعی می‌کنیم در سال جاری به وسیله به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی، حماسه اقتصادی و از طریق افزایش میزان رضایت‌مندی مردمی، حماسه سیاسی را تحقق بخشیم.
شهرداری مردمی ترین دستگاه است
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در دیدار با آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حال و هوای فاطمی بر نوروز ۹۲ حاکم است اظهار کرد: مدیران شهری با استمداد از حضرت زهرا(س) از دی ماه ۹۱ ستاد ویژه ایام نوروز و فاطمیه را تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه ستاد نوروزی شهرداری قم از ۱۰ کمیته تشکیل شده است افزود: بوستان‌ها که محل اقامت موقت مسافران و زائران هستند از جمله مهمترین مراکزی محسوب می‌شوند که برای نوروز امسال تجهیز شدند ضمن اینکه زیباسازی و نظافت شهری هم در اولویت امور قرار داشته است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: ستادهای اطلاع‌رسانی در مناطق هشت ‌گانه شهری قم و مبادی ورودی برپا شده‌اند تا به هدایت زائران و گردشگران بپردازند.

وی با بیان اینکه تور ویژه قم‌گردی به صورت رایگان در ایام نوروز اجرا می‌شود گفت: برپایی ایستگاه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، اجرای ایستگاه‌های ویژه کودکان با موضوعاتی چون حجاب و عفاف، مهدویت و آموزش احکام و نیز تشکیل ستادهای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اقدامات شهرداری طی نوروز ۹۲ هستند.

دلبری با اشاره به ویژه برنامه‌های مربوط به ترافیک در قم بیان داشت: بهره‌برداری از پارکینگ زائر با ظرفیت ۲۰۲۰ خودرو، اعمال محدودیت نصب چادر و پارک اتومبیل در بخشی از بستر رودخانه (بلوار زائر) و نصب تابلوهای هدایت زائران موجب کاهش چشمگیر ترافیک در هسته مرکزی شهر شده است ضمن اینکه ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام هم در پارکینگ زائر تا نیمه شعبان به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهردار قم فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: شهرداری قم تلاش می‌کند بسترهای لازم برای این امر را فراهم کرده و اطلاعات لازم را به سرمایه‌گذاران ارائه دهد.

دلبری ابراز کرد: راه‌اندازی مسیر کندرو بلوار پیامبر اعظم(ص) تا نیمه شعبان در دستور کار قرار دارد و برخی مشکلات در این زمینه هم حل شده‌اند.

شهرداری قم با تاکید بر پرهیز از سیاسی‌کاری در خدمات شهری گفت: سال ۹۱ در واقع سال موفقی از نظر خدمات عمرانی و پروژه‌های توسعه‌ای بود و شهرداری قم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داد و به همین دلیل از هزینه‌های جاری کاسته و به بودجه عمرانی افزود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی مانند شهرداری با مردم در ارتباط نیست به همین دلیل سعی می‌کنیم در سال جاری به وسیله به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی، حماسه اقتصادی و از طریق افزایش میزان رضایت‌مندی مردمی، حماسه سیاسی را تحقق بخشیم.

دلبری با اشاره به پروژه مونوریل در قم عنوان داشت: اداره کل بازرسی استان قم و سازمان بازرسی به بهانه ضعف مطالعات از امضای قرارداد فاز دوم مونوریل جلوگیری می‌کنند در حالیکه هدف اصلی از اجرای این طرح انتقال مسافران از پردیسان به شهر قم است.

شهردار قم با بیان اینکه امضا نشدن قرارداد فاز دوم مونوریل بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به قم وارد می‌کند اظهار کرد: مشکلات سیاسی و اختلاف میان سازمان بازرسی و دولت سبب شده است از امضای این قرارداد جلوگیری شود.

وی گفت: تمام بودجه مونوریل توسط دولت تامین می‌شود و همین امر سبب شده است سازمان بازرسی اشکالاتی را به طرح وارد سازد؛ اگر هدف سازمان بازرسی پیشگیری از تخلف و نه مچ‌گیری است باید اشکال طرح را به ما بگوید تا رفع شود.

دلبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبلیغ تشیع یکی از سیاست‌های شهرداری در قم است بیان داشت: نامگذاری کمربندی اطراف شهر به نام امام علی(ع) و بزرگراه دیگری به نام امام صادق(ع) در همین راستا صورت گرفته ضمن اینکه برای ساخت المان‌هایی مزین به نام ائمه اطهار(ع)در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccoxqs.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما