پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 1301
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

احیای موقوفات با ترویج فرهنگ وقف میسر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف گفت: باید در راستای احیای موقوفات بیش از گذشته تلاش کرد که این امر با اطلاع‌رسانی مناسب و تبلیغ فرهنگ وقف میسر می‌شود.
احیای موقوفات با ترویج فرهنگ وقف میسر می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی محمدی در نشست مشترک که با حضور معاونین سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیر کل و مسئولین اوقاف قم برگزار شد، اظهار کرد: استان قم باید در زمینه احیای موقوفات متحول شود و در این راستا بیان احکام وقف و اطلاع‌رسانی مطلوب در خصوص آثار ارزنده وقف موثر خواهد بود.

وی با اشاره به حرکت رو به رشد سازمان اوقاف در سطح کشور در راستای اطلاع‌رسانی و تبلیغ در زمینه فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: نتیجه این اقدامات در سطح جامعه و با تغییر نگرش اقشار مختلف به وقف و موقوفات مشخص خواهد شد.

سرپرست سازمان اوقاف وامور خیریه خدمت به موقوفات و امامزادگان را کاری شایسته و مقبول ائمه اطهار برشمرد و از تمام کارکنان اوقاف خواست تا با تلاش و همت مضاعف در خدمت به آستان مقدس امامزادگان و موقوفات کشور کوشا باشند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه قم و وجود حوزه‌های علمیه و مراکز مختلف علمی و فرهنگی و همچنین حضور عظیم زائرین از داخل و خارج از کشور در طول سال گفت: امامزادگان قم باید به زائرین حضرت فاطمه معصومه (س) معرفی شوند.

وی افزود: قبور مطهر بسیاری از علماء و مشاهیر برجسته شیعه که همواره مورد توجه بزرگان دینی و مراجع عظام بوده باید ساماندهی شده و مورد توجه خاص قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره جایگاه ویژه استان قم در سطح کشور گفت‌: هرگونه اقدام شایسته‌ای در قم می‌تواند به عنوان الگوی کشوری برای سایر استان‌ها قرار گیرد و این ویژگی باید مورد توجه مدیران و کارکنان اوقاف استان قم باشد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.z9qrak9wqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما