چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 13120
معاون امداد و نجات هلال احمر استان قم:

چرخبال به یاری حادثه‌دیدگان پایان تعطیلات می‌رود

قم نيوز : قم نیوز: رسیدن روز طبیعت و مجموعه اقدامات این دستگاه امدادی گفت: در روز طبیعت 83 اکیپ امدادی در ورودی‌های شهر همراه با یک دستگاه چرخبال در بخش کهک مستقر می‌شوند.
هلال احمر استات قم، نوروز92
هلال احمر استات قم، نوروز92
به گزارش قم نیوز، محمدرضا بهرامی در جلسه مشترک ستاد تسهیلات زائران با مسئولان کمیته‌ها با تبیین عملکرد هلال احمر قم از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۰ فروردین ماه جاری اظهار کرد: در این مدت ۲۹ عملیات امداد و نجات انجام شد و در این راستا ۲ هزار و ۲۳۷ نفر از مصدومان حوادث به صورت سرپایی درمان شدند و به ۱۵۸ نفر نیز امدادرسانی شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۷۵ نفرروز در عملیات‌های امداد و نجات هلال احمر استان قم شرکت کردند و به ۳۹۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قم با اشاره به طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: در طول این مدت، ۵۶۹ هزار و ۴۳۶ نفر به اکیپ‌ها و ۱۴ هزار و ۱۶۱ نفر نیز به خیمه نماز مراجعه کردند.

وی از توزیع ۵۶۹ هزار و ۷۲۳ بروشور و اقلام فرهنگی و ۳۷۱ هزار و ۸۴۷ نقشه میان زائران و گردشگران خبر داد و بیان کرد: ۳ هزار و ۸۳۱ نفر به فضای دوستدار کودک و ۱۵۳ نفر نیز به ایستگاه سلامت خودرو مراجعه کردند.

بهرامی تصریح کرد: با توجه به اینکه اورژانس و هلال احمر دو مرکز امداد‌رسانی هستند، برای پوشش امدادی روزهای پایانی تعطیلات تقسیم کار مناسبی صورت گرفت.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قم اضافه کرد: بنا بر تقسیمات کاری مقرر شده است که مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و امدادرسانی‌، حوادث داخل و برون‌شهری را مدیریت داشته باشد و هلال احمر نیز به امدادرسانی‌های خارج شهر اهتمام دارد.

وی در پایان اذعان داشت: اکیپ‌های ویژه امدادرسان هلال احمر در روز طبیعت اقدامات ویژه‌ای برای برقراری سلامت و امدادرسانی زائران و مسافران انجام می‌دهند که در این راستا می‌توان به استقرار چرخ‌بال در بخش کهک و فعالیت ۸۳ اکیپ امدادی برای امدادرسانی جاده‌ای اشاره کرد.

انتهای  پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcgzq9q.ak9wx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما