کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

آغاز دوره دوم ثبت نام حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری تسنیم , 16 فروردين 1392 ساعت 8:20

قم نیوز: معاون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز پذیرش ۱۵ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید مهدی حسینی، با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور اظهار داشت: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران از ۲۵ بهمن آغاز شده است و علاقه مندان می‌توانند از طریق سامانه www. whc. ir ثبت نام کنند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: امسال خواهران می‌توانند در بیش از ۴۰۰ مدرسه علمیه سراسر کشور ثبت نام کنند و از معارف علوم دینی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های سطح سه در مدارس علمیه سراسر کشور تصریح کرد: در حال حاضر ثبت نام سطح دو معادل کار‌شناسی در بیش از ۳۷۰ مدرسه برای دو گروه دارنده دیپلم و گروه دارندگان مدرک سیکل برگزار می‌شود.

حسینی بیان کرد: برای افراد دارای مدرک دیپلم یک دوره پنج ساله و برای افراد دارای مدک سیکل یک دوره هفت ساله در نظر گرفته شده است که ۳۴۵مدرسه علمیه برای دارندگان دیپلم و ۲۵ مدرسه برای دارندگان مدرک سیکل از خواهران ثبت نام به عمل می‌آورند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بر اساس تفاهم نامه‌های منعقد شده با جامعه المصطفی العالمیه از افراد غیر ایرانی نیز دعوت می‌شود تا در کلاس‌های حوزه علمیه شرکت کنند و پذیرش از داوطلبان غیر ایرانی در همه مراکز سراسر کشور به جز اصفهان، گرگان و مشهد برگزار می‌شود.

پذیرش بدون کنکور حوزه‌های علمیه ویژه خواهران

وی با اشاره به ثبت نام سطح سه اظهار داشت: ۱۲ رشته در ۵۰ مرکز تخصصی برای سطح سه معادل کار‌شناسی ارشد و سطح چهار که معادل دکتری است با در چهار استان قم، تهران، اصفهان و فارس با دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی با تعدادی محدود برگزار می‌شود.

‌حسینی با اشاره به برگزاری آزمون ویژه پذیرش طلاب خواهر افزود: از داوطلبان آزمون کتبی گرفته نمی‌شود و پذیرش بر اساس شرط معدل و سوابق تحصیلی است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به جمعیت طلاب در قم تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار طلبه در قم وجود دارد که به منظور آماده سازی شرایط تحصیل آن‌ها ۱۴ مدرسه علمیه نیز در قم احداث می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره تربیت مدرس در قم بیان کرد: این آموزش ویژه مقطع سطح سه است که به منظور تربیت مدرس برای اعزام به شهرهای مختلف است که هر فرد حداقل باید دو سال را در مراکز تحصیلی قم تحصیل کند که بر اساس آموزش‌های ارائه داده شده تا کنون ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل شده‌اند.

پذیرش ۴۰۰۰ نفری دانش آموختگان دانشگاهی در حوزه‌های علمیه

حسینی با بیان مهم‌ترین فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: راه‌اندازی آموزش سطح چهار، بازنگری در رشته‌های فقه و اصول و تفسیر علوم قرآنی، ایجاد تنوع در پذیرش داوطلبان مقطع سطح دو، سه و چهار و تنوع در پذیرش حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی نیز برخی از فعالیت‌های مهم انجام شده است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به حضور دانش آموختگان دانشگاهی در کلاس‌های حوزه علمیه گفت: این مسئله نشان دهنده خلا دین در متون دانشگاهی است که بر این اساس چهار هزار نفر با مدارک دانشگاهی در حوزه‌های علمیه نیز پذیرفته شده‌اند.

وی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان با مدارک دانشگاهی در حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: ۱۱۰۰ نفر در مقطع کاردانی، ۳۸۷ نفر در مقطع کار‌شناسی، ۳۵۲ نفر در مقطع کار‌شناسی ارشد و ۱۷ نفر در مقطع دکترا سال گذشته طی سال گذشته وارد حوزه علمیه خواهران شدند.

حوزه‌های علمیه آماده ورود ۹۰۰ طلبه غیر ایرانی

حسینی با تاکید به افزایش مدارس علمیه خواهران در قم بیان کرد: در گذشته پذیرش حوزه‌های علمیه در قم فقط در مدرسه معصومیه انجام می‌شد اما از سال گذشته پذیرش در مدرسه حضرت آمنه (س)، ‌حضرت فاطمه (س)، کریمه اهل بیت (س) و معصومیه نیز برگزار می‌شود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ظرفیت پذیرش طلاب غیر ایرانی خاطرنشان کرد: برای تحصیل در مقطع سطح سه ۹۰۰ نفر ظرفیت در نظر گرفته شده است که می‌توانند در رشته‌های فقه و اصول، تفسیر و تاریخ اسلام تحصیل کنند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های غیرحضوری و آنلاین تاکید کرد: بر اساس مصوبات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کلاس‌های آموزشی طلاب خواهر به شکل آنلاین برگزار می‌شود، حتی کلاس‌های رفع اشکال نیز به شکل آنلاین برای آن‌ها برگزار می‌شود و در همین راستا برای برقراری نظم، کلاس‌های آنلاین و حضور و غیاب افراد نیز در سابقه طلاب ثبت می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 13153

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/13153/آغاز-دوره-دوم-ثبت-نام-حوزه-علمیه-خواهران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir