جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : 13174
طی ایام نووز انجام شد:

اسكان بیش از یک میلیون مسافر در مدارس و ادارات قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اسکان بیش از یک میلیون زائر و مسافر در ادارات، مدارس و مساجد قم طی ایام نوروز خبر داد.
اسكان بیش از یک میلیون مسافر در مدارس و ادارات قم
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین جعفری با اشاره به تاریخ اسکان نوروزی ادارات گفت: از ۲۴ اسفند تا ساعت ۲۴ روز ۱۴ فروردین اسکاندهی انجام شده که جمعا یک میلیون و ۴۵ هزار و ۹۶۵ نفر طی ایام نوروز اسکان داده شدند.

وی در رابطه با ادارات اسکان پذیر اظهار داشت: اماکن و هتل ها، مدارس، بوستان ها، حسینیه ها، مهمانسرای ادارات و اماکن ورزشی و ورزشگاه‌ها در ایام نوروز شرایط اسکان را برای اقامت مسافران نوروزی مهیا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به مدارس و اماکن استان قم گفت: ۴۰۰ مدرسه قم با چهار هزار کلاس در ایام نوروز برای اسکان مسافران تجهیز شده بود که ۳۹۷ هزار و ۳۰۱ نفر مسافر در این مدارس اسکان داده شدند. همچنین در اماکني از جمله هتل آپارتمان ها، هتل ها، مهمانسراها طی این ایام ۱۳۷ هزار و ۶۳۹ نفر اسکان داشتند.

امین جعفری با اشاره به اسكان مسافران در بوستان هاي قم تصریح کرد: علاوه بر بوستان‌ها و پارک‌های قم، ۱۰ بوستان به امکانات کامل تحت نظر شهرداری آماده و پذیرای ۳۷۱ هزار و ۶۵ نفر از مسافران جهت اسکان در این ایام بوده است.

وی همچنین با اشاره به اسکان در حسینیه های شهر قم افزود: ۵۲ هزار و ۶۳۳ نفر از مسافران نوروزی در حسینیه‌ها اسکان داده شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مهمانسراهای ادارات و اماکن ورزشی و سایر مجتمع ها گفت: ۱۳ هزار و ۴۶۹ نفر در در مهمانسرای اداراتی چون مخابرات، جهاد و... اسکان داشتند و همچنین در ورزشگاه حیدریان، مجتمع امام خمینی(ره)، مجتمع نور، مسجد الغدیر، زینبیه، مسجد اهل بیت(ع)، سالن‌های ورزشی مدارس و... ۷۳ هزار و ۸۵۸ نفر اسکان داده شدند.

امین جعفری با اشاره به هزینه‌های اسکان نووزی تصریح کرد: مدراس اسکان پذیر با توجه به درجه کیفیتشان هزینه‌هایی جهت اسکان دریافت می‌کردند. اقامت در این مدارس برای فرهنگیان نیم بها بوده و شبی ۷ هزار تومان برای ۵ نفر دریافت می‌شده، و برای غیر فرهنگیان هزینه‌ها روزانه ۲۴ هزار تومان برای مدارس درجه یک، ۱۸ هزار تومان برای مدارس درجه ۲، و مبالغ کمتری برای مدارس درجه سه از مسافران دریافت می‌شده است.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات مدارس ویژه ایام نوروز، گفت: اتاق‌های دجه یک با تلویزیون، پتو، فرش، یخچال تجهیز شده بود، اتاق‌های درجه ۲ با فرش و پتو تجهیز شده و تلویزیون و یخچال داخل راهرو به صورت مشترک در اختیار مسافران قرار داده شده و دارای آبدارخانه مشترک برای پخت و پز بود. اتاق‌های درجه سه نیز با فرش و پتو تجهیز شده بودند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfjydy.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما