يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 13206
معاون استاندار قم عنوان کرد:

رکورد ورود 9 هزار خودرو به پارکینگ زائر

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم گفت: بیش از 12 هزار نفر در حوزه‌های مختلف ستاد تسهیلات زائرین فعال بودند و هشت هزار نفر هم به عنوان خادمان افتخاری در جمکران و حرم مطهر مشغول به کار شدند.
محسن محرری ، معاون زائرین استانداری قم، نوروز92
محسن محرری ، معاون زائرین استانداری قم، نوروز92
به گزارش قم نیوز، محسن محرری در جلسه شورای اداری استان قم با بیان اینکه بیش از 50 نهاد و دستگاه اجرایی در نوروز امسال در ستاد تسهیلات زائرین استان قم فعال بودند، اظهار داشت: این ستاد از 11 کمیته و کمیسیون تشکیل شده و از بهمن‌ماه سال گذشته بیش از 190 مصوبه داشت که همه آن‌ها اجرایی شدند.
 
وی افزود: بیش از 12 هزار نفر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اطلاع‌رسانی، درمانی، اقتصادی، انتظامی در این ستاد فعال بودند و هشت هزار نفر هم به عنوان خادمان افتخاری در جمکران و حرم مطهر مشغول به کار شدند.
 
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با اشاره به هماهنگی بی‌نظیر میان دستگاه‌های مختلف استان در نوروز 92 خاطرنشان کرد: در نوروز امسال شاهد 15 درصد رشد ورود مسافر به قم نسبت به سال گذشته بودیم ضمن اینکه توزیع سوخت بنزین هم با 17 درصد رشد و اقامت مسافران هم با 20 درصد رشد همراه بود.
 
وی ادامه داد: تصادفات جاده‌ای در قم در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 11 درصد و تصادفات فوتی هم 33 درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
محرری با بیان اینکه هفت ستاد اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی و 15 پایگاه هم با همکاری شهرداری و هلال‌احمر در نقاط مختلف دایر بودند، گفت: بیش از 20 هزار بنر، آویز و پرچم به منظور هدایت مسافران در نوروز امسال مورد استفاده قرار گرفت و علاوه بر این سامانه‌های 137 و 138 شهرداری و استانداری هم در خدمت زائران بودند.
 
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با اشاره به آراستگی و نظافت خوب شهر قم در نوروز سال‌جاری گفت: آماده‌سازی قم برای ایام فاطمیه هم از نخستین روزهای سال نو آغاز شد.
 
وی با بیان اینکه 400 مدرسه برای اسکان زائران در نوروز امسال در نظر گرفته شده بودند، عنوان کرد: در خصوص کنترل ترافیک و پارکینگ هم با افتتاح پارکینگ زائر شاهد کاهش بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر بودیم به‌طوری که رکورد 9 هزار ورود به این پارکینگ در یک روز به ثبت رسید.
 
محرری گفت: شش نمایشگاه فرهنگی هم در نوروز 92 توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و مسجد جمکران در قم برپا شدند و 27 امامزاده و بقعه متبرکه هم شاهد برگزاری دومین طرح آرامش بهاری بودند.
 
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم تور قم‌گردی را مورد توجه قرار داد و افزود: این برنامه برای نخستین بار با همکاری مشترک شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی قم به مرحله اجرا در آمد.
 
وی عنوان کرد: در حوزه توزیع ارزاق عمومی و برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا هم موفقیت خوبی حاصل شد و شاهد توزیع مناسب کالاهای مورد نیاز در میان شهروندان و زائران بودیم.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcb05b8.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما