چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 13288
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

بهداشت دهان ودندان به رسیدگی بیشتر نیازمند است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت کنونی در حوزه بهداشت دهان و در شأن یک کشور اسلامی با عقبه عمیق فکری نیست و به رسیدگی بیشتر نیازمند است.
بهداشت دهان ودندان  به رسیدگی بیشتر نیازمند است
به گزارش قم نیوز، شمس‌الدین حجازی  در مراسم تجلیل از فعالان حوزه بهداشت که در مرکز بهداشت قم برگزار شد اظهار کرد: بحث بهداشت مهم‌ترین مقوله در عرصه سلامت محسوب می‌شود بنابراین برای ایجاد تحول در جامعه منطقی‌ترین کار تکیه بر حوزه بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: از اول اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین ۹ هزار بازدید توسط اکیپ‌های مرکز بهداشت صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نقاط مثبت عملکرد مرکز بهداشت استان قم گفت: کاهش بیماری‌ها و افزایش سلامت نشان‌دهنده عملکرد مطلوب حوزه بهداشت در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰۰ نفر در مراکز بهداشت، خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی روستایی، پایگاه‌های روستایی و مراکز بهداشتی شهری قم مشغول فعالیت هستند.

حجازی یادآور شد: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و شهری زائر پذیر محسوب می‌شود بنابراین با ارائه خدمات بهداشتی مطلوب از شیوع بیماری‌ها در این شهر جلوگیری شده است.

وی به شعار سال جاری هفته سلامت با عنوان «فشار خون را جدی بگیریم» اشاره کرد و افزود: این شعار حفظ سلامت انسان‌ها را پیگیری می‌کند که از دستورات پیامبر و ائمه اطهار(ع) است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان داشت: نسل جدید به دلیل بی‌تحرکی و مصرف غذاهای پرکالری و کم خاصیت بیشتر به فشار خون مبتلا می‌شوند که به صورت هیولای خاموش ایفای نقش کرده و عوارضی مانند سکته قلبی، مغزی، نارسایی کلیه و بیماری چشمی را به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه بهداشت دهان و دندان وضعیت بهداشت وضعیت شاخص در شأن یک کشور اسلامی با عقبه عمیق فکری نیست.

حجازی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ مدرسه مروج سلامت گفت: این مدارس در زمینه مصرف لبنیات، غذای مناسب، کنترل وزن، بهداشت دهان و دندان، بهداشت فردی و عمومی فعالیت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی نخستین بیمارستان مروج سلامت در بیمارستان شهید بهشتی خبر داد و افزود: امروز متأسفانه بیمارستان‌ها تبدیل به درمانگاه شده ولی با راه‌اندازی بیمارستان‌های مروج سلامت بحث حفظ سلامت بیماران با دقت بیشتری پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcbw5b8.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما