پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 13316
منبع : سایت استانداری قم
با حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي:

همايش دو روزه فرصت هاي سرمايه گذاري استان قم آغاز بكار كرد

قم نيوز : قم نیوز: با حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي در قم همايش دو روزه فرصت هاي سرمايه گذاري استان قم آغاز بكار كرد.
همايش دو روزه فرصت هاي سرمايه گذاري استان قم آغاز بكار كرد
به گزارش قم نیوز، كرم رضا پيريايي در مراسم افتتاحيه اين همايش كه با حضور جمعي از مسولان، شخصيت هاي سياسي و فرهنگي و فعالان اقتصادي و در مركز همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي قم برگزار شد طي سخناني با اشاره به ترفندهاي تاريخي دشمنان براي جلوگيري از پيشرفت هاي مادي و معنوي نظام، اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامي تمامي تهديدهاي بزرگ را به فرصت هاي كلان براي توسعه و پيشرفت تبديل كرده است.

وي با بيان اين كه در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي هر طراحي و توطئه دشمن فقط يك فرصت در اختيار نظام قرار داده است ، به نقش محوري مردم و رهبري در خنثي سازي اين توطئه ها اشاره و خاطرنشان كرد: تدبير و هوشمندي مقام عظماي ولايت و همراهي و بصيرت آحاد مردم و مسولان، باعث شده تا در طول اين سال ها دشمنان خارجي و اذناب داخلي آن ها نتوانند از اين همه طراحي و ترفند نتيجه اي را ببينند.

استاندار قم با اشاره به نامگذاري سال جديد بنام سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، محور شعار سال هاي اخير را مسائل اقتصادي برشمرد و گفت: به حول قوه الهي و با حضور گسترده و اعجاب انگيز مردم درشرايط تحريم ثمره اين دو حماسه را خواهيم ديد.

پيريايي به الزامات تحقق اقتصاد مقاومتي اشاره و خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتي مد نظر مقام معظم رهبري از موضوعات مهمي است كه بايد با مشاركت مردم زمينه تحقق آن را فراهم كرد.

وي با اشاره به برنامه هاي استان براي تحقق بخشي به شعار سال، افزود: هر فرد و مسولي بايد مسولانه به دنبال انجام جزء به جزء وظايف خود در قبال شعار سال باشد.

استاندار قم با بيان اين كه همه در قبال شعار سال وظيفه سنگيني را دارند افزود: مسول توانمند كسي است كه بتواند در عرصه اقتصادي و سياسي ارتباط را به تعامل و تعامل را به مشاركت موثر تبديل كند.
پيريايي با اشاره به اين كه موضوع حماسه سياسي و اقتصادي در استان بايد بسيار جدي گرفته شود گفت: در راستاي اين مهم مطلع سال جديد را با همايش معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري از مصاديق عملي حماسه اقتصادي آغاز كرديم.

وي با تاكيد بر ضرورت شناسايي ظرفيت هاي مصداقي در زمينه شعار سال و تلاش براي ورود جدي به اين ظرفيت ها افزود: معرفي ۱۰۰ پروژه مستعد سرمايه گذاري در اين همايش ظرفيت بزرگي است كه با كمك دستگاه هاي دولتي و بخش هاي خصوصي ايجاد شده است.

استاندار قم با اشاره به رونق توسعه و عمران قم، از خدمات شهرداري و دستگاه هاي دست اندركار در اين زمينه قدرداني كرد و گفت: در حال حاضر بخش عمران شهري قم يكي از زمينه هاي مناسب براي سرمايه گذاري محسوب مي شود.

پيريايي با بيان اين كه امسال علاوه بر همايش امروز، دو همايش بزرگ اقتصادي ديگر نيز در برنامه استان قرار دارد، گفت: با برگزاري اين همايش ها و همكاري تمامي مجموعه هاي موثر، بر آنيم تا پايان سال دورنماي شفاف، دقيق و متقاعد كننده از همه بخش هاي توليدي و اقتصادي استان ارائه دهيم.
وي با اشاره اين كه نگاه استان به مقوله توليد و سرمايه گذاري در كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت نگاه حمايتي و تسهيل گر است افزود: دستگاه ها بايد از همه قوانين، امكانات، منابع و شرايط براي رونق بخشي به روند سرمايه گذاري و بهبود فضاي كسب و كار در استان استفاده كنند.
استاندار قم با بيان اين كه خط قرمز ما در مباحث اقتصادي اين است كه آيا كسي براي توفيق سرمايه گذاري كار مي كند يا خير، به عملياتي شدن توافقات و مذاكرات انجام گرفته در اين همايش اشاره و تصريح كرد: پس از همايش و در مذاكرات با مسولان رده بالاي دولت از جمله رئيس جمهور و وزرا، مطالب مطرح شده در همايش را عملياتي خواهم كرد.

پيريايي توفيق برنامه هاي مربوط به سرمايه گذاري را يك امر مهم و حيثيتي براي استان قلمداد كرد و گفت: در اين زمينه دست نياز به سوي همه دراز كرده و به جد تلاش خواهيم كرد تا موانع و مشكلات را از مسير سرمايه گذاري استان برداريم.

وي با اشاره به اين كه قم به روزهاي رونق و شكوفايي نزديك شده است، از مجموعه خدمات و تلاش هاي نظام و دولت در سرعت بخشي به روند عمران و آباداني قم قدرداني كرد.
گفتني است در اين همايش علاوه بر پيريايي استاندار قم، دهناد معاون برنامه ريزي استاندار، دلبري شهردار قم، آتش زر رئيس شوراي اسلامي شهر قم، دكتر نظري مدير گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اقاجاني نائب رئيس اتاق بازرگاني قم و عليشيري معاون وزير اقتصاد به ايراد سخن پرداختند. همچنين در پايان بخش نيم روزي همايش از تعدادي از فعالان نمونه اقتصادي و توليدي استان و نيز دستگاه هاي دست اندركار همايش با اهدا لوح تقدير و تنديس ويژه تجليل به عمل آمد.

درهمايش دو روزه فرصت هاي سرمايه گذاري استان قم كه طي روزهاي ۲۱ و ۲۲ فروردين ماه برگزار مي شود ميزهاي مذاكرات مستقيم دستگاه ها با سرمايه گذاران، كارگاه هاي آموزشي، جلسات تخصصي و نمايشگاه نيز پيش بيني شده است.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcd9s0f.yt0sf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما