شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 13354
آیت الله نوری همدانی در دیدار با لاریجانی:

ضعف مدیریت ریشه 50 درصد گرانی‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم ۵۰ درصد گرانی‌ها در ایران مربوط به نبودن مدیریت و کنترل دانست و تصریح کرد: در برخی موارد قیمت‌های دو مغازه نزدیک هم مانند یکدیگر نیست و این به دلیل نبود نظارت و کنترل است.
ضعف مدیریت ریشه 50 درصد گرانی‌هاست
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) در مورد مشکلات اقتصادی کنونی کشور گفت: باید در حوزه اقتصادی نظارت کامل باشد که در این صورت ثمره‌هایی به دنبال دارد اما این نظارت زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مهم کشور موضوع اشراف و نظارت است افزود: در حوزه اقتصاد اگر افراد را به حال خود رها کنیم تا اجناس را هر چقدر که می‌خواهند بخرند و بفروشند این کار درست نیست چرا که در همه جا قیمت‌ها نوشته شده و معین است و سعی می‌شود تا این قیمت‌های معین در یک حد ثابت نگه داشته شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ۵۰ درصد گرانی‌ها در ایران مربوط به نبودن مدیریت و کنترل است تصریح کرد: نوسانات و تفاوت‌های قیمت در بازار ناشی از ضعف مدیریت است به طوری که حتی در برخی موارد قیمت‌های دو مغازه نزدیک هم مانند یکدیگر نیست و این به دلیل نبود نظارت و کنترل است.

وی ادامه داد: گفته می‌شود که صادرات غیر نفتی خوب است اما باید فکر کرد در حالی به اشخاص اجازه صادرات داده می‌شود که بهترین محصول را صادر می کنند و پول‌ها را به یورو و دلار می‌گیرند و چون ارزش پول کشور پایین است پول‌های زیادی می‌گیرند و اجناس را به قیمت‌های بالا در کشور می‌فروشند که این باعث گرانی در کشور می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه ارزش پول کشور کم شده است یادآور شد: اقتصاد با خیلی چیزها ارتباط دارد و این عامل باعث می‌شود تا مشکلات کنونی کشور پدید بیاید.

وی تصریح کرد: پرداخت یارانه و دادن پول دست مردم تقاضا را افزایش می‌دهد و با وجود عرضه کم کالا گرانی پدید می‌آید از همین رو مشخص می‌شود که اقتصاد ابعاد زیادی دارد و با زندگی مردم مرتبط است و بسیار زود خود را نشان می‌دهد.

این مرجع تقلید با اظهار تأسف از جریان‌های رخ داده در ۲۲ بهمن قم گفت: باید این مسئله ریشه یابی شود چرا که افراد حسود نسبت به شخصیت رئیس مجلس حسادت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfjmdy.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما