چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : 13455
طباطبایی خبر داد:

افزایش 25 درصدی مراجعه کنندگان به مرکز ناباروری قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم گفت: طی سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی مراجعان به مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم از این شهر و شهرهای دیگر بودیم.
افزایش 25 درصدی مراجعه کنندگان به مرکز ناباروری قم
به گزارش قم نیوز، سید رضا طباطبایی به تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در مجتمع ناباروری قم پرداخت و گفت: هدف مجتمع ناباروری در اولویت اول قومی سازی درمان ناباوری استان بوده تا مشکل مراجعه کنندگان در استان حل شود و مشکل نیاز رجوع به مراکز درمانی استان های دیگر از جمله مراکز ناباروری تهران و اصفهان حل شود.

وی با اشاره به بخش آی وی اف مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم گفت: در زمینه ناباروری و سایر زمینه ها شاهد رشد ۲۵ درصدی هستیم که این افزایش مراجعه نه فقط از استان و شهر قم بلکه از شهرها و استان های دور و نزدیک نیز به این مرکز مراجعه و این نشان از پیشرفت چشمگیر این مرکز در استان و منطقه دارد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی افزود: شاهد ۲ روش جدید در بخش IMSI هستیم. این مرکز تنها مرکز در کل کشور است که دستگاه IMSI را وارد و این بخش را راه اندازی کرده است و با استفاده از این دستگاه روش تصویر برداری از تخمک برای اولین بار در ایران انجام شد.

انجام پروژه‌های دانشجویی در مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی
طباطبایی با تاکید بر بخش تحقیقات جهاد دانشگاهی قم گفت: پایه و اساس تحقیقات این مجموعه بر اساس تحقیقات مجموعه ای است و در زمینه علوم جانوری هم بخش آزمایشگاه و تحقیقات بر روی جانوران فعال است.

وی با اشاره به افزایش پایان نامه‌های دانشجویی در مرکز تحقیقات تصریح کرد: در این مرکز عناوین پژوهشی ساختار کاری خود را تعریف نمودیم و برای انجام پروژه های دانشجویی فضا و تجهیزات فراهم شده تا پایان نامه ها را در این مرکز به صورت عملی انجام دهند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم افزود: این اقدام جهاد دانشگاهی چند نتیجه داشته که از جمله بالا رفتن انگیزه و تلاش دانشجویان بوده، همچنین با عملی شدن این پایان نامه ها نیاز بازار و جامعه رفع می‌شود.

وی ادامه داد: مجتمعی تحقیقاتی حوالی شهر قم طراحی و راه اندازی شد که برنامه و پروژه‌های تحقیقاتی را از ابتدای کار تا عرصه کاربرد از ۰ تا ۱۰۰ تحت کنترل و نظارت قرار می‌دهد. نیازمند تحقیقات در عرصه های کاربردی هستیم.

طباطبایی اظهار داشت: به دلیل کمبود امکانات تکنیک دارویی نداریم، داروهایی که وارد می‌شوند ظرفیت پرداخت در بحث کلینیکالی دارد ولی آیین نامه ای در وزارت بهداشت برای مباحث کلینیکالی و قوانین مراکز تحقیقاتی در این زمینه در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchmknz.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما