شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 13503

منطقه كهك استان قم داراي جاذبه خاص گردشگري و طبيعت گردي است

قم نيوز : قم نیوز: گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قم،بخشداركهك به همراه جمعي از كارمندان بخشداري از منطقه پيشنهادي شكار ممنوع كهك در استان قم بازديد و با استعدادها و جاذبه‌هاي طبيعت گردي منطقه آشنا شدند.
منطقه كهك استان قم داراي جاذبه خاص گردشگري و طبيعت گردي است
به گزارش قم نیوز، دراين بازديد كه مسئول و محيط بانان پاسگاه سرمحيط باني كهك نيز حضور داشتند توضيحاتي از وضعيت حيات وحش و محيط طبيعي منطقه ارائه شده و به ارتقاي سطح حفاظت آن به منطقه شكار ممنوع و حفاظت شده اشاره و تأكيد شد.
در پايان از محل استقرار پاسگاه محيط باني جديد در روستاي كرمجگان نيز بازديد بعمل آمد كه با استقبال بخشدار كهك مقرر گرديد اقدامات لازم براي استقرار هرچه سريعتر آن براي حفاظت از محيط زيست منطقه بعمل آيد.
گلچين منطقه كهك را داراي جاذبه خاص گردشگري و طبيعت گردي دانستند و ابراز داشتند با فرهنگ سازي بين بوميان و مسافران ميتوان به حفظ طبيعت منطقه كمك شاياني نمود.
ايشان امكانات پاسگاه محيط باني كهك را خوب ارزيابي كرده و ابراز اميدواري كردند با افزايش نيروي اجرائي ، حفاظت مؤثرتري از منطقه صورت پذيرد.

احمد بحري، مسوول پاسگاه سرمحيطباني كهك گفت: اين پاسگاه در جهت فرهنگ سازي زيست محيطي اقدام به ارتباط نزديك با بوميان و شكارچيان نموده است كه در اين راستا چندين جلسه با حضور آنان برگزار شده است.

وي افزود: چندين نفر از بوميان به عنوان هميار محيط زيست با همكاري محيطبانان بخش به گشت و كنترل منطقه مي پردازند و در اين مدت موفق به شناسايي و دستگيري چندين گروه شكارچي غير مجاز شده و پرونده آنها جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي ارسال شده است.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcbfsb8.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما