جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 13621
امام جمعه قم مطرح کرد

انتقاد از رفتارهای ضد شیعی در مالزی / تقدیر از مقاومت کرزای در مقابل آمریکا

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: مالزی یک جامعه چند فرهنگی دارد و شیعیان در آن کشور نقش مهمی دارند و مشخص نیست چرا چنین نیرویی برای سرکوب شیعیان تشکیل شده است.
آیت الله سعیدی، امام جمعه قم، آذر 92.
آیت الله سعیدی، امام جمعه قم، آذر 92.
به گزارش  قم نیوز، آیت الله سعیدی که در خطبه‌های نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) سخن می‌گفت، با اشاره به ضرورت انفاق در جامعه اسلامی، اظهار کرد: انفاق نماد نوع دوستی و توجه به مسائل و مشکلات است و امر به انفاق شامل همه آنچه از طرف خداوند به انسان به عنوان فضل و نعمت داده شده است، می‌شود.

خطیب جمعه قم افزود: قرآن به طور کلی می‌فرماید از هر آنچه که روزی کردید، انفاق کنید. انفاق در جامعه سبب گره گشایی از کار مردم است و در بعد شخصی نیز به انسان را برای قطع وابستگی از مال دنیا، تمرین می‌دهد.

تولیت آستان کریمه اهل بیت (س) تصریح کرد: انسان بخیل دو صفت زشت را با خودش دارد، یکی بخل و یکی حرص که این دو ریشه بسیاری از گناهان و زشتی‌هاست زیرا انسان بخیل نه خودش بهره‌ای از دنیا می‌برد و اجازه می‌دهد که دیگران خیری را به بقیه برسانند.

وی خاطرنشان کرد: بخل در سیره اهل بیت (ع) نیست وکسی که با سیره و مکتب و اهل بیت پیوند نداشته باشد، مسلمان واقعی نیست و پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند دو صفت در انسان مومن جمع نمی‌شود که یکی از آن‌ها بخل است.

سعیدی افزود: کشورهایی مثل آمریکا و صهیونیست‌ها می‌خواهند همه دنیا را در دست خودشان داشته باشند و این به خاطر بخل و عدم اعتماد به خداوند متعال است. کسانی که بخل می‌ورزند، آنچه را که از فضل خدا به آن‌ها اعطا شده است، انفاق نمی‌کنند و راه نجات از این خصلت زشت، تصحیح باورهای غلط در بعد اعتقادی و انفاق و بخشش در بعد عملی است.

امام جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه امروز قم، با اشاره به اینکه امام زمان (عج) از احوال شیعیان آگاه است و برای آن‌ها دعا می‌کند، اظهار کرد: روز جمعه برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم زیرا آن حضرت نیز به فکر ما هستند.

آیت الله سعیدی با ذکر نمونه‌ای از الطاف حضرت حجت (عج) به شیعیان، افزود: آیت الله بهجت (ره) می‌فرمایند که برای ظهور آن حضرت تنها دعا کافی نیست بلکه عبادت و بندگی نیز لازم است و باید با امر به معروف و نهی از منکر، فضا را برای ظهور ایشان، آماده کنیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله شهید مفتح در هفته گذشته، تصریح کرد: روز شهادت این عالم بزرگوار به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است که ابتکار امام خمینی (ره) بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قم، تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف زیرا هدف این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی پیشرفته و الگو و مستقل حرکت کنیم و امام راحل حوزه و دانشگاه را دو وسیله برای ساخت جامعه می‌دانند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن رضایت از پیشرفت‌های علمی اخیر، از دست اندرکاران خواستند که نشاط علمی را در دانشگاه‌ها حفظ کنند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت (س) افزود: این هفته اربعین اباعبدالله الحسین (ع) قرار دارد و از معصوم (ع) نقل شده است که آسمان در مصیبت امام حسین (ع) خون گریه کرد. نخستین زائران در اولین اربعین حسینی (ع) جناب جابر بودند و در شرایط خفقان، خودشان را در اربعین در حال نابینایی، به حرم امام حسین (ع) رساندند.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: در روایت آمده است که هر کسی به زیارت امام حسین (ع) برود، ثواب ۱۰۰۰ حج عمره دارد و علاوه بر آن به زیارت رسول الله (ص) رفته است و هر کسی به زیارت رسول الله (ص) برود، خداوند را راضی کرده است و مورد رحمت و بخشش خداوند قرار می‌گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم خاطرنشان کرد: در قم برنامه باشکوهی برای روز اربعین پیش بینی شده است تا مردم میان حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران حرکت کنند و انشاء الله این حرکت الگویی برای مردم کشورمان باشد.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: در هفته آینده، سالگرد تولد حضرت مسیح (ع) است که از مادری بدون پدر به دنیا آمدند. از سخنان ایشان این است که خوشا به حال آنهایی که دعوای بین مردم را اصلاح می‌کنند که از رستگاران هستند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت (س) اظهار کرد: این روز‌ها شاهد دو موضع گیری جدا از دو کشور اسلامی هستیم. نخست در افغانستان شاهد موضع گیری حامد کرزای در مقابل آمریکایی‌ها هستیم. وی با کمک غربی‌ها روی کار آمد اما بعد متوجه شد که با کمک آن‌ها به جایی نمی‌رسد و موضع مقاومت را اتخاذ کرد و مردم مسلمان افغانستان نیز از وی حمایت کردند.

آیت الله سعیدی افزود: موضع دوم، تشکیل پلیس ضد شیعی در کشور مالزی است. این کشور یک جامعه چند فرهنگی دارد و شیعیان در آن کشور نقش مهمی دارند و مشخص نیست چرا چنین نیرویی برای سرکوب شیعیان تشکیل شده است.

خطیب جمعه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از آقای ماهاتیر محمد که بانی مالزی نوین است می‌خواهد تا از نفوذ خود استفاده کند و نگذارد چنین کارهای نادرستی صورت گیرد.

خطیب جمعه قم با اشاره به معرفی استاندار جدید برای استان قم، افزود: از دولت محترم برای معرفی استاندار قم تشکر می‌کنیم و از استاندار سابق نیز تقدیر می‌کنیم که در این مدت به اداره استان اهتمام ورزیدند.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdccseqs.2bq1i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

عباس
اگر امر به معروف و نهی از منکر برای زمینه سازی ظهور لازم است پس چرا با آمر و ناهی برخورد توهین آمیز می شود؟ چرا مسئولین در این موارد مماشات می کنند؟!