جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 13649
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

احداث 7 مدرسه خیر ساز جدید در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: هفت مدرسه خیر ساز جدید در قم در حال احداث بوده که در آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
احداث 7 مدرسه خیر ساز جدید در قم
به گزارش قم نیوز، محمد حسین امین ‌جعفری در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که در دبیرستان حاج محمد ایزدی برگزار شد با اشاره به سخنی از حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: هر کس عبادت خالصانه به درگاه خداوند داشته باشد خداوند بهترین چیزی که به مصلحت اوست برایش می‌فرستد.

وی با اشاره به تأسیس مجمع خیرین از سال ۷۷ گفت: تاکنون ۸۴ مدرسه در قالب ۸۵۸ کلاس در زمینی به مساحت ۱۲۶ هزار و ۵۵۸ متر مربع احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴ نمازخانه در مدارس فاقد نمازخانه توسط خیران احداث شده است و اکنون مدارس بدون نمازخانه وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدامات دیگر خیرین مدرسه‌ساز گفت: مدارس یک طبقه تخریب و در سه طبقه بازسازی شده و هفت مدرسه و یک کانون فرهنگی تبلیغی در حال احداث است.

امین جعفری احداث ۹ سالن ورزشی در مساحت ۵ هزار و ۶۶۱ متر مربع و اهدای ۸۹ قطعه زمین یا خانه مسکونی را از دیگر اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خیران علاوه بر آنکه مال خود را برای این امور اختصاص می‌دهند در زمینه ساخت و ساز این مدارس تلاش می‌کنند و از جان خود مایه می‌گذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: خانواده‌های شهدایی وجود دارند که علاوه بر آنکه جان فرزندان خود را در راه خدا تقدیم کردند بخشی از دارایی خود را به امر مدرسه‌سازی اختصاص داده‌اند.

وی عنوان داشت: آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند تا نیت خیر خیران به عمل تبدیل شود.

امین جعفری خاطرنشان کرد: با کمک خیران برخی از مدارس تأسیس شده را هوشمند کرده و به تخته الکترونیک، لب تاپ و... مجهز شده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccoeqs.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما