شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 13693
رئیس شورای شهر تهران:

شوراها تجلی اصل 44 قانون اساسی هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر تهران شوراها را تجلی اصل 44 قانون اساسی یعنی سپردن کارها به مردم دانست.
مهدی  چمران رییس شورای شهر تهران
مهدی چمران رییس شورای شهر تهران
به گزارش قم نیوز، مهدی چمران پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در قم با بیان اینکه دشمنان به وسیله برنامه‌های ماهواره‌ای سعی در ترویج فرهنگ غربی در میان خانواده‌های مسلمان در همه کشورها دارند اظهار کرد: تبلیغات وسیع آنها سبب شده است برخی افراد متدین هم از ماهواره استفاده کنند.

وی افزود: صهیونیست‌ها دنیای رسانه‌ای را در مشت خود گرفته‌اند و با ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی مشهور به دنبال ترویج فرهنگ خود هستند.

رئیس شورای اسلامی تهران با بیان اینکه روز نهم اردیبهشت سالروز صدور فرمان امام راحل در سال ۵۸ مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاهاست گفت: این نخستین فرمان برای تشکیل یک نهاد به شورای انقلاب است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل شوراها انجام کارها به دست مردم است و این امر نشان می‌دهد امام راحل نگاهی بلند به بحث دموکراسی و سپردن کار مردم به دست خود داشته‌اند.

چمران با اشاره به وقوع جنگ تحمیلی در اوایل انقلاب بیان داشت: این امر سبب شد تشکیل شوراها تا سال ۷۸ به تعویق بیفتد و در دوره دوم یعنی در سال ۸۲ هم تحولی عظیم در شکل و اعضای شوراها به وجود آمد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پنج ماه دیگر دوره سوم شوراها به پایان می‌رسد گفت: سیستم‌های تبلیغاتی ما در حال حاضر چندان قوی نیستند و نتوانسته‌اند اینگونه اقدامات را به خوبی معرفی کنند در حالی که شوراها اقدامی بزرگ از سوی امام راحل هستند که تحولی عظیم در تصمیم‌گیری‌های مردمی ایجاد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هزاران نفر در حال حاضر عضو شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای ایران هستند و این شوراها توانسته‌اند بار عظیمی از دوش دولت در این مناطق بردارند؛ تنظیم بودجه هر شهر، نظارت بر کارها و ریل‌گذاری مسیر شهرداری‌ها از جمله وظایف شوراهاست و در واقع عملکرد مثبت هر شهردار نشان‌دهنده بسترسازی مناسب توسط این نهاد است.

چمران با بیان اینکه تفریغ بودجه سالیانه شهر و روستاها هم بر عهده شوراهاست گفت: ۱۱۰ هزار نفر عضو شوراهای سراسر کشور هستند و تاکنون فعالیت خوبی داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مترو اشاره کرد و عنوان داشت: در هیچ کجای دنیا شهرداری‌ها به تنهایی نمی‌توانند پروژه مهمی مثل مترو را به سرانجام برسانند در حالی که چنین پروژه‌هایی موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت شده و فواید دیگری هم دارد.

وی شوراها را تجلی اصل ۴۴ قانون اساسی یعنی سپردن کارها به مردم دانست و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا نهادی نیمه عمومی هستند که توانسته‌اند این هدف قانون را محقق کنند.

چمران گفت: شوراهای اسلامی در ایران هنوز به عنوان شورای شهرداری فعالیت می‌کنند در حالی که در برخی کشورها برخی وزارت‌خانه‌ها و استانداری‌ها هم زیر نظر شوراها فعالیت می‌کنند اما در ایران نیز تحولات خوبی داشته‌ایم و باید تلاش کنیم در دور آینده هم افراد توانمند و متعهد بدون توجه به معروفیت وارد شوراها شوند و در راستای خدمت به مردم فعالیت کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه خدمت به مردم افتخار بزرگی برای شوراها محسوب می‌شود عنوان داشت: در برخی روستاها اعضای شوراها هیچ امکاناتی حتی محلی برای برگزاری جلسات هم ندارند اما با نیت خالص به کار مشغول بوده و مشکلات آن مناطق را برطرف می‌کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نیز همواره بر اهمیت شوراها تاکید کرده‌اند و امیدواریم با این پشتوانه معنوی قوی، نقش شوراها در تغییر سیمای شهرها و روستاها و تبدیل آنها به بلد امن دو چندان شود.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcbf0b8.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما