پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 13795
منبع : قم نیوز
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد:

فعالیت‌های قرآنی در امامزادگان گسترش می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام شوزب شیری گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت میلیون ها حافظ قرآن در کشور، برنامه تربیت حافظان قرآن در امامزادگان را اجرایی کرده است .
فعالیت‌های قرآنی در امامزادگان گسترش می‌یابد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام شوزب شیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص تربیت حافظان قرآن در کشور اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه از سال گذشته طرح تربیت حافظان قرآن را در امامزاده های سطح استان آغاز کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در خصوص ویژگی های طرح تربیت حافظان قرآن عنوان کرد: در این طرح کودکان یک جزء قرآن، نوجوان دو جزء قرآن و بزرگسالان سه جرء قرآن را  در طول دوره حفظ می کنند.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم قم از این طرح گفت:
سهمیه استان قم برای شرکت در این طرح چهار هزار نفر بود اما بیش از شش هزار نفر ثبت نام کردند . این افراد در بیش از دویست جلسه زیر نظر اساتید قرآنی به حفظ قرآن مشغول شدند.

وی در ادامه با تشریح امتیازات این طرح قرآنی افزود: در این طرح هیچ وجهی از قرآن آموزان دریافت نشد. همچنین در پایان طرح نیز به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

برنامه های فرهنگی در سطح امامزادگان
حجت الاسلام شیری یکی از برتامه های امامزادگان را ارائه خدمات فرهنگی به زائران برشمرد و عنوان کرد: در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در 37 امامزاده برگزار شد. در این طرح نمایشگاه های فرهنگی با حضور روحانیون برپا شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری طرح نشاط معنوی خبر داد و اظهار داشت: در تابستان طرح نشاط معنوی با حضور کودکان و نوجوانان در بقاع متبرکه برگزار می شود. همچنین در ماه رمضان نیز طرح ضیافت الهی با هدف اطعام مستمندان در امامزادگان اجرا می شود.

حجت الاسلام شوزب شیری با اشاره به درآمد شش میلیاردی از محل نذورات مردمی به امامزادگان گفت: تمام نذورات مردمی در محل امامزادگان و صرفا در طرح های توسعه ای آن هزینه شد. در 48 امامزاده پروژه هایی  همچون ساخت شبستان و ایجاد سرویس بهداشتی و ساخت کمپینگ های مسافرین در حال احداث هست.

17 وقف جدید به ارزش پنج میلیارد تومان در سطح استان قم
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به موقوفه های جدید اظهار داشت: در سال گذشته 17 موقوفه جدید به ثبت رسید که ارزش آن به 5 میلیارد تومان می رسد.

وی راهبرد اداره اوقاف در سال جدید را اخذ سند برای املاک و اراضی دانست و گفت: در حال سند دار کردن تمام موقوفات هستیم . با تعامل اداره منابع طبیعی  اراضی تصرفی به اداره اوقاف بازگردانده شد. همچنین هشت پرونده ی مربوط به موقافات در دادگاه ها در حال پیگری است .

حجت الاسلام شوزب شیری با اشاره به اجرایی شدن به سیستم جامع موقافات اظهار داشت: در این سیستم تمام موقافات با نیت موقوفین ثبت شده است. همچنین جزئیات دیگری همچون درآمد موقوفه و چگونگی عمل به نیت واقفین نیز ثبت می شود.

در پایان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به رایگان نبودن موقافات عنوان کرد: واقفین موقافات را با شرط کسب بیشترین درآمد وقف کردند. در آمد این موقافات در محل هایی که واقف ذکر کرده هست، هزینه می شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcenf8z.jh8xoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما