دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 13851
با تلاش یک پژوهشگر قمی

۴۰ ترکیب دارویی ضد سرطان، ضد آلزایمر و آنتی اکسیدان معرفی شد

قم نيوز : قم نیوز: پژوهشگر جوان قمی خبر از معرفی ۴۰ ترکیب دارویی جدید به جامعه پزشکی کشور داد.
عباس ملاتقی، استاد دانشگاه صنعتی قم.
عباس ملاتقی، استاد دانشگاه صنعتی قم.
عباس ملا تقی، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به نیاز بیماری های خاص به داروهای نوترکیب، اظهار کرد: تولید داروهای نوترکیب تا چندی پیش در انحصار کشورهای غربی بود اما با تلاش پژوهشگران داخلی، اکنون این داروها در ایران تولید و حتی به کشورهای دیگر صادر هم می شود.

عباس ملاتقی با اشاره به تحقیقات خود در زمینه داروهای ضد سرطان، ضد آلزایمر و آنتی اکسیدان گفت: اخیرا با سخنرانی‌ای که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی داشتم ۴ مقاله به صورت پوستر و ۵ مقاله ISI در حاشیه کنگره منتشر کردم که در ضمن آنها ۴۰ ترکیب دارویی با خواص ضد سرطانی، ضد آلزایمر و آنتی اکسیدانات را در دومین کنگره ملی گیاهان دارویی کشور معرفی شد.

وی افزود: با ارائه این مقالات، بخش دیگری از مسیر دستیابی پژوهشگران به داروهای مربوطه به بیماران خاص هموار گردیده است. دو ترکیب ضد سرطان کونستلرون و کونستلراماید در سطح جهان پژوهشگران متعددی را متوجه خود کرده است که پژوهش‌های من نیز به این دو ترکیب دارویی جدید، مربوط می شود.

شایان ذکر است این پژوهشگر قمی تا چندی قبل در دانشگاه صنعتی قم دارای سمت مدیریت آموزش بوده است که اخیرا تنها به عنوان پژوهشگر در دانشگاه مشغول به کار است.

وی دارای مقالات علمی و تألیفات متعدد بوده است و در زمینه ی شیمی آلی و شیمی دارویی به پژوهش های کاربردی و بنیادین مشغول است.
https://qomnews.ir/vdchz6nz.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

روح الله
آقای دکتر به شما و ملت شهید پرور استان قم تبریک می گویم امیدوارم که قدر شما را بدانیم. همیشه پیروز باشید و سربلند.
باقری
مگه در قم هم امکانات پژوهشی داریم ولی به هر حال افتخاری برای ما قمی ها است. ان شا ... پیر شی جووون...
زارعیان
من فکر کردم الان ارتقا و جایزه هم گرفته- الان چه کاره هستن؟ ایشون هم به زودی بار سفر رو می بنده!
یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
با عرض سلام
سابقه علمی دکتر، بسیار طولانی است که با یک سرچ کوچک، میتوان پی برد که ایشان پژوهشگری علمی و اسلامی هستند.یعنی برای "دانشگاه" "صنعتی" "قم"، یک نعمت هستند!
ولی جای تعجب دارد که مسئولین دانشگاه، بجای استفاده از ایشان برای پیشرفت سطح دانشگاه، اقدام به کارهای عجیب و خلاف عقل میکند!
دانشگاه ما، اول راه است و برای پیشرفت خودش، نیازمند افراد علمی هست و برای رسیدن به این هدف عالی، باید از سرمایه های انسانی توانمند استفاده نماید.ولی متاسفانه دانشگاهی که شعارش، ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشجویان است، اقدام به مخالفت با تلاش های صادقانه تعدادی از اساتید کرده اند و بجای حل مشکل و پذیرفتن اشتباهات خود و اصلاح آنها، اقدام به تخریب شخصیت این بزرگواران نموده اند.تخلفات مالی هم اولین مورد قابل بررسی است
شیرین
افتخار میکنم که ایشون استاد ما هستند
چینی ساز
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام پژوهشگران عزیز کشور مخصوصا آقای دکتر ملاتقی که با کشفیات خود،باعث سربلندی کشور ایران در جهان می شوند.
برای این پژوهشگر محترم-که استاد بنده میباشند و مایه ی افتخار این جانب است که شاگرد ایشان هستم-آرزوی سربلندی و موفقیت میکنم.
ان شاءالله که با این داروها،بیماران زیادی را درمان کنند.
یا علی
یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم=علی
واقعا خسته نباشید میگم به استادمون دکتر ملاتقی
روز به روز موفق تر باشید
حیف که تو دانشگاهمون مسئولین قدر نشناسند
شیرین
سلام استاد
تبریک !
افتخار میکنیم که استاد ما هستید.
موفقیت روز افزون شما رو از خداوند منان خواستاریم.
ریحانه
سلام
خسته نباشید.
وقتی این خبر رو خوندم کلی خوشحال شدم.
باعث افتخارمه که شاگرد شما هستم.
امیدوارم شما هم در تمام مراحل زندگی و دینی و کاری و پژوهشی موفق و سربلند باشید.
یا علی
من شاگرد استاد ملاتقی هستم.واقعا باید بهشون خسته نباشید بگیم.این استاد گرامی زحمات زیادی برای دانشجویان دانشگاه صنعتی قم کشیده اند.به امید موفقیت روزافزون استاد ملاتقی
Maryam
بسیار خوشحال شدم که از قم فردی خبرساز شود و افتخار بیافریند. تبریک
بهار
باسلام خدمت استادگرامى
تبريك ميگم
وقتى خبرو ديدم خيلى خوشحال شدم! در اوج نااميدى به دلايلى،انگيزه پيداكردم براى درس خوندن!
واقعا افتخارميكنم كه شما استاد بنده هستيد و اميدوارم اطرافيان جايگاه شما رو درك كنند و از وجودشما بهره مند شوند.
خواهان موفقيت روزافزون شماهستم
مریم
بسیار عالی ولی پاراگراف مربوط به سمت این همشهری جالب بود. خدا حفظشون کنه
ل الف
واقعا برای اون دانشگاه متاسفم که به چنین نخبه ای پر و بال نمیده و واقعا احساس غرور می کنم که تو شهر قم یه همچین نخبه هایی پیدا می شه
صاحبی زاده
معضل فرار مغزها یك معضل بسیار نگران كننده است و دارای اثرات زیانبار و تاسف آور ، و متاسفانه در كشور های جهان سوم خصوصا ایران آمار مهاجرت نخبگان روز به روز در حال افزایش است.فرار مغزها فرآیندی است كه بر محمل یك رابطه نامتعادل بین كشور های صنعتی پیشرفته و كشورهای كمتر توسعه یافته جهان سوم شكل می گیرد و طی آن نیروی انسانی پرورده و نخبه از كشورهاي كمتر توسعه یافته به كشورهای صنعتی ثروتمند توسعه یافته تر منتقل می شود.و نتیجه نهایی این فرایند به سود خالص كشورهای صنعتی و زیان خالص كشورهای جهان سوم است.
سعید
به استاد عزیزمون تبریک می گم و امیدوارم که هر چه زودتر از فشارهایی که روی ایشون اعمال می شه رهایی پیدا کنند تا در شرایط آرام بتوانند به تحقیق و افتخار آفرینی ادامه دهند. کاش قدر این بزرگ را بدانیم.
رضایی همکار آموزش و پرورش
به آقای دکتر ملاتقی و تمامی تلاشگران وحامیان عرصه های پژوهش، تبریک و تهنیت می گویم.در سایه عنایات ویژه باری تعالی و حضرت ولی عصر(عج) و در سایه پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، دستاوردهایی بزرگ تر وموفقیت هایی ارزنده تر را در زمینه مهارت آموزی درعرصه های ملی و جهانی شاهد باشیم.
یاری
امیدوارم در بیان جزئیات اغراق نشده باشد. آیا در یک کنفرانس علمی مقاله ISI ارایه می شود؟ آیا برای اعلام یک داروی جدید تست های لازم بر روی حیوان و سپس انسان انجام شده است؟ آیا این 40 دارو در چه مدت زملنی کشف شده؟ آیا به این اظهارات، مسئولین وزارت بهداشت نیز صحه می گذارند؟
نمی خواهم خدای نخواسته این محقق جوان را مایوس کنم ولی توصیه می کنم قدری احتیاط کنند.
مهدیه
نگفتند که دارو معرفی شده گفتند که ترکیب دارویی، یعنی ترکیباتی که خواص مذکور را دارند و می توانند در آینده داروهایی مناسب و موثر باشند. البته در کنفرانس ها هم می توان آی اس آی ارایه شود. در برخی نشریات آی اس آی مقالات چاپ می شوند.
عباس ملاتقی
ضمن تشکر از ابراز محبت بازدیدکنندگان سایت خبری ارزشمند قم نیوز

از پژوهش ذکر شده 18 مقاله تولید و ارایه شده که 8 مقاله آی اس آی و 10 مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی ارایه شده است که 5 مقاله از 10 مورد کنفرانسی در کشورهای خارجی ارایه گردیده است. بله نمونه های حیوانی تست شده اند. عمده بخش های این کار تحقیقاتی 2 ساله در خارج از کشور و با گرانت های پژوهشی کانادا، فرانسه و مالزی صورت گرفته است. برخی کنفرانس ها یا مجامع علمی مجموعه مقالاتشان را در یک نشریه که می تواند آی اس آی باشد نشر می دهند که دومین کنگره گیاهان دارویی ذکر شده در نشریه آی اس آی IJPR نشر یافته است.
ان شا الله مراحل تست انسانی در آینده نزدیک انجام گردد. این کار جهانی است و تایید وزارت بهداشت کشور را نمی طلبد.
افتخار این کار را به همه شهروندان قمی، شهدای گرانقدر و ایثارگران استان و عزیزان قم نیوز تقدیم می کنم.
ویشکا
این جا مگه دانشگاه صنعتی هم داریم ؟!
...
به پاس فعالیت های آموزش و پژوهشی مانند این خبر، این معلم، به دستور سرپرست دانشگاه از ترم بعد در این دانشگاه ممنوع التدریس شد و از وی مکرر خواسته شده تا از دانشگاه به دانشگاه های دیگر برود.
کاش کسی قدر دکتذ ملاتقی رو می دونست.تنها کاری که می تونم براش بکنم فقط دعاست
اقای ملاتقی تو فکر می کنی ما از پشت سلسله جبار زاگرس اومدیم . آخه یه دارو برای اینکه approveبگیره 11 سال روی اون کار می شه اول روی حیوانات مثل موش بعد حیوانات دیگر که از لحاظ فیزبولوژیک و آناتامیک به انسان شبیه اند بعد روی مقیاس انسانی مثل محکومین به اعدام بعد افراد داوطلب که این امر همون طور که گفتم به طور میانگین 11 سال طول می کشه .
parsa
این آقا مثل این که الفبای مباحث پژوهشی را هم نمی داند که این کامنت را نوشته! برای هر دارویی ابتدا مطالعات بنیادی و خواص بایواکتیویتی مورد بحث است و اگر دارویی جواب های بایو و حیوان را بدهد حتی می تواند در کمتر از 2 ماه نیز جواب بگیرد!
شهروند
روز معلم بر همه معلمان به ویژه معلمانی که از تدریس در کلاس منع شده اند و آزادگان و اسرای واقعی جنگ نرم می باشند مبارک باد.
طراحی سایت
بسیار عالی ممنون از اطلاع رسانیتون
سعیدی نیا
خیلی خوب است. اخبار علمی استان را بیش تر پوشش بدهید. با تشکر
مجید رضویان
با آرزوی موفقیت برای این همشهری دانشمند، برای ایشان در انتخابات مجلس دهم از استان قم نیز آرزوی موفقیت می کنیم.