کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تلاش یک پژوهشگر قمی

۴۰ ترکیب دارویی ضد سرطان، ضد آلزایمر و آنتی اکسیدان معرفی شد

خبرگزاری تسنی , 13 خرداد 1392 ساعت 9:48

قم نیوز: پژوهشگر جوان قمی خبر از معرفی ۴۰ ترکیب دارویی جدید به جامعه پزشکی کشور داد.


عباس ملا تقی، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به نیاز بیماری های خاص به داروهای نوترکیب، اظهار کرد: تولید داروهای نوترکیب تا چندی پیش در انحصار کشورهای غربی بود اما با تلاش پژوهشگران داخلی، اکنون این داروها در ایران تولید و حتی به کشورهای دیگر صادر هم می شود.

عباس ملاتقی با اشاره به تحقیقات خود در زمینه داروهای ضد سرطان، ضد آلزایمر و آنتی اکسیدان گفت: اخیرا با سخنرانی‌ای که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی داشتم ۴ مقاله به صورت پوستر و ۵ مقاله ISI در حاشیه کنگره منتشر کردم که در ضمن آنها ۴۰ ترکیب دارویی با خواص ضد سرطانی، ضد آلزایمر و آنتی اکسیدانات را در دومین کنگره ملی گیاهان دارویی کشور معرفی شد.

وی افزود: با ارائه این مقالات، بخش دیگری از مسیر دستیابی پژوهشگران به داروهای مربوطه به بیماران خاص هموار گردیده است. دو ترکیب ضد سرطان کونستلرون و کونستلراماید در سطح جهان پژوهشگران متعددی را متوجه خود کرده است که پژوهش‌های من نیز به این دو ترکیب دارویی جدید، مربوط می شود.

شایان ذکر است این پژوهشگر قمی تا چندی قبل در دانشگاه صنعتی قم دارای سمت مدیریت آموزش بوده است که اخیرا تنها به عنوان پژوهشگر در دانشگاه مشغول به کار است.

وی دارای مقالات علمی و تألیفات متعدد بوده است و در زمینه ی شیمی آلی و شیمی دارویی به پژوهش های کاربردی و بنیادین مشغول است.


کد مطلب: 13851

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/13851/۴۰-ترکیب-دارویی-ضد-سرطان-آلزایمر-آنتی-اکسیدان-معرفی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir