دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 13976
رییس انجمن حکمت حوزه علمیه عنوان کرد:

یافتن اصلح با رجوع به فرمایشات رهبری

قم نيوز : قم نیوز: رییس انجمن حکمت با بیان اینکه برخی‌ها ملاک اصلح را رای آوری او می‌دانند، گفت: ملاک اصلح بودن مقبولیت نیست، باید برای یافتن اصلح به فرمایشات رهبری رجوع کرده و در انجام وظیفه کوتاهی نکنیم.
یافتن اصلح با رجوع به فرمایشات رهبری
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام غلامرضا فیاضی در مراسمی که به همت طلاب مدرسه معصومیه برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه انجام وظیفه از جمله عقاید الهیون است اظهار داشت: از جمله این افراد امام خمینی (ره) بود که عقیده داشت ما مأمور به انجام وظیفه هستیم، امام بر اساس باورهایی که داشتند می‌گفتند شاه رفتنی است ولی برخی اطرافیان ایشان باور نمی‌کردند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی نیز شهدا به واسطه این رهنمود عالی برای ادای وظیفه الهی راهی جبهه‌های نبرد شدند و جدای از حصول نتیجه به نبرد با دشمنان نظام و اسلام پرداختند.

رییس انجمن حکمت با بیان اینکه طبق فرمایش قرآن کریم وعده الهی بر پیروزی مستضعفین است، ابراز داشت: برخی‌ها ملاک اصلح را رای آوری او می‌دانند و این همان تفکر سقیفه است، کسانی که در سقیفه حاضر شدند معتقد بودند حضرت علی (ع) مقبولیت ندارد و مردم تسلیم خلافت وی نخواهند شد.

فیاضی افزود: ملاک اصلح بودن مقبولیت نیست، باید برای یافتن اصلح به فرمایشات رهبری رجوع کرده و در انجام وظیفه کوتاهی نکنیم، خداوند فرموده است به شکست ناپذیری که ارحم‌الراحمین است توکل کنید، مهم این است که ما درست به وظیفه عمل کنیم، به گواه تاریخ هنگامی که مسلمانان درست عمل کردند و برای رضای خدا جدی وارد میدان شدند در برابر دشمن پرشمار، سراپا مسلح و مجهز به انواع مکرها و شیطنت‌ها به پیروزی رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه در یک طرفه این جبهه خدا قرار دارد و هرچه این جماعت توطئه کنند خداوند تمام آن مکرها را به خودشان بازمی‌گرداند ادامه داد: قدم اول این است که آیا باید در انتخابات شرکت کرد یا نه؟ امام و مراجع تقلید فرموده‌اند شرکت در انتخابات برای حفظ نظام واجب است و به همین خاطر دشمن مسئله تحریم را مطرح می‌کند.

رییس انجمن حکمت افزود: در مرحله دوم دشمن ایادی خودش و یا کسانی که عملکردشان موجب خرسندی آنان می‌شود را در انتخابات حمایت می‌کند، باید توجه کرد که اصل شرکت در انتخابات برای مالیدن بینی دشمنان بر خاک است، مسئله دیگری که مطرح می‌شود این است که به چه کسی رای دهیم و اصلح چه کسی است؟

فیاضی گفت: برای تشخیص اصلح دو راه موجود است، یکی اینکه خود فرد وقت گذارد و به بررسی صلاحیت افراد بپردازد و راه دوم این است که یک نفر مورد اعتماد که در این زمینه زحمت کشیده باشد را انتخاب کرده و از وی کسب تکلیف نماید.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی این بار مسوولیت را بر عهده گرفتند تصریح کرد: ایشان در تقوی در حدی است که به جز وظیفه به چیزی عمل نمی‌کنند، علامه می‌گفت ماه‌ها خودم و تیمم افراد جبهه پایداری را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که آقای دکتر لنکرانی اصلح است، معنای این حرف زیر سوال بردن سایر نامزدها نیست و امیدواریم در این راه استقامت و پایداری لازم را به بهترین وجه از خودمان نشان دهیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcfv1dy.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما