دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 13978
جمشیدی عنوان کرد:

مسوولیت خلق حماسه سیاسی توسط بانوان طلبه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: مسوولیت بانوان طلبه در قبال مردم و جامعه خلق یک حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو است.
مسوولیت خلق حماسه سیاسی توسط بانوان طلبه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی پیشتازی در عمل و بصیرت را از ویژگی‌های روحانیون دانست و اظهار داشت: یک روحانی طلبه باید توجه کند که اسیر جریان‌های مختلف سیاسی نشود.

وی افزود: همان گونه که در همه امور به حجت شرعی نیاز داریم در انتخابات نیز به حجت شرعی احتیاج داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور مسوولیت بانوان طلبه در انتخابات پیش رو را خلق حماسه دانست و اضافه کرد: در خلق این حماسه وظیفه طلاب در محیط خانواده، اجتماع و دیگر عرصه‌ها این است که شرایط پیرامونی را تشریح کرده و ضرورت حضور آگاهانه را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه طلاب باید ملاک‌های یک انتخاب آگاهانه را تا حد امکان برای مردم ملموس سازند ادامه داد: صرف نظر از تمایلات جریان‌ها و افراد مختلف شاخص‌هایی وجود دارد که برگرفته از اسلام و قائمه‌ای به نام ولی فقیه است.

جمشیدی گفت: قانون اساسی به عنوان منشور ماندگاری که امضای فقهای شیعه را داشته است، شرایط مشخصی را در مورد سیاست جمهوری اسلامی دارد. رهبر معظم انقلاب نیز شاخص‌هایی بیان کرده‌اند که توجه دادن مردم به این اصول و شرایط وظیفه طلاب است.

وی خاطرنشان کرد: باید مردم را به این نکته توجه دهیم که انتخاب آنها می‌تواند در حرکت ملت در فرهنگ، سیاست و اقتصاد تاثیرگذار باشد. گرچه نظام قائمه‌ای به نام ولی فقیه دارد اما شتاب حرکت با فعالیت رییس جمهور مورد تاثیر قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: در صورتی که ملاک‌ها به درستی برای مردم تبیین شود، نیازی به بیان مصادیق نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch6wnz.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما