سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب : 13997
با اجازه آیت الله گلپایگانی برگزار می‌شود

مراسم اعتکاف در مسجد امام حسن عسگری

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله صافی گلپایگانی اجازه برگزاری مراسم اعتکاف امسال در مسجد جدید امام حسن عسکری علیه‌ السلام را صادر کرد.
مراسم اعتکاف در مسجد امام حسن عسگری
به گزارش قم نیوز، آیت الله صافی گلپایگانی، از عملیات بازسازی و طرح جدید مسجد حضرت امام حسن عسکری (ع‌) بازدید کرد.

وی در ابتدای ورود به این مکان مقدس، نماز شکر اقامه کرد و خداوند متعال را بر این توفیق بزرگ سپاس گفت.

ساختمان جدید مسجد دارای ۲۴ هزار متر مربع زیر بنا است که در سه طبقه بزرگ با طرح بسیار زیبا و فنی ساخته شده است و گنبد آن از نقاط مختلف شهر مقدّس قم پیداست.

برای نخستین بار در طول تاریخ در بنای مسجد، تمام قرآن کریم با کاشی و خط بسیار زیبا در سقف و دیوارهای داخلی نوشته شده است که با حدود هشت هزار متر با خط نستعلیق و نسخ و کوفی، زینت‌بخش این مسجد است.

آیت الله صافی گلپایگانی در این بازدید در جمع مهندسان، معماران و کارگران این مسجد گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم که این توفیق بزرگ را عنایت فرمود که این مسجد باشکوه و مقدّس با این بنای بسیار زیبا و با عظمت ساخته شد که همه از عنایات خاص حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا به این مسجد است که به نام مقدّس و معظم حضرت امام حسن عسکری علیه السلام پدر بزرگوار آن حضرت است.

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که در بنای این مسجد سهیم بودند و کسانی که در این مسجد با اخلاص کار کردند همه در ثواب تمام نمازگزاران در این مسجد تا هنگامی که این مسجد برپاست شریک هستند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: امیدواریم که این مسجد پایگاه بزرگ تبلیغ و هدایت و ارشاد در حوزه علمیه و شهر مذهبی قم عش آل محمد علیهم السلام شود و تا ظهور موفور السرور حضرت مورد استفاده علما و طلاب و مردم متدیّن این شهر باشد.

در این دیدار که مسوولان اعتکاف شهر قم حضور داشتند معظم له اجازه داد که معتکفین، امسال از این مسجد مقدّس استفاده کرده و مراسم معنوی اعتکاف را در ساختمان جدید مسجد برگزار کنند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdciy3az.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما