شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 14069

ستاد مرکزی 15 خرداد در قم تشکیل شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: گرامیداشت شایسته 15 خرداد تاکنون به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته به همین دلیل تصمیم گرفتیم ستاد مرکزی و کشوری 15 خرداد را در قم تشکیل دهیم.
ستاد مرکزی 15 خرداد در قم تشکیل شد
به گزارش قم نیوز، نصرت‌الله لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم که در دفتر امام جمعه قم برگزار شد با اشاره به بحث تبلیغات شهری به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: موضوع این تبلیغات گرامیداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد و سالروز رحلت امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: بیشتر زائرانی که در ۱۴ خردادماه به زیارت حرم مطهر امام راحل مشرف می‌شوند برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) به قم هم مسافرت می‌کنند به همین دلیل بحث میزبانی شایسته و پذیرایی از آنها در دستور کار قرار داد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه دو نوع مراسم متمرکز و عمومی در مساجد و محلات به مناسبت ۱۴ خرداد برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: شب چهاردهم مجلسی از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم برگزار می‌شود که امسال هم همین رویه ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: همزمان با این مراسم هیچ مراسم دیگری در شبستان امام خمینی(ره) و سایر صحن‌های حرم برگزار نخواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به چهار روز تعطیلی در نیمه خردادماه امسال گفت: روز ۱۵ خردادماه هم شهادت امام موسی کاظم(ع) است به همین دلیل برنامه‌های ویژه‌ای در حرم برگزار خواهد شد؛ در شب پانزدهم مراسم اصلی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

لطفی با بیان اینکه به دلیل تعطیلات چند روزه تعداد زائران و مدت زمان حضور آنها در قم هم افزایش می‌یابد عنوان داشت: به همین منظور باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه ۱۵ خرداد اشاره و ابراز کرد: ۱۵ خرداد تنها مناسبتی است که امام خمینی(ره) آن را با حادثه عاشورا مقایسه کرده و عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: گرامیداشت شایسته ۱۵ خرداد تاکنون به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است به همین دلیل تصمیم گرفتیم ستاد مرکزی و کشوری ۱۵ خرداد را تشکیل داده و استان‌ها هم ستادهای خود را راه‌اندازی کنند تا از این پس با شکوه تمام مراسم‌های ویژه این روز برگزار شوند.

لطفی با بیان اینکه در قم هم تبلیغات شهری به مناسبت ۱۵ خرداد صورت خواهد گرفت خاطرنشان کرد: انتظار در این زمینه از قم بیشتر است زیرا روحانیت، مرجعیت و مردم قم قیام اسلامی را آغاز کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درصدد است کتابی را که با موضوع ۱۵ خرداد چاپ و منتشر شده در میان زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) توزیع کند.

وی با تاکید بر حضور پر رنگ هیئات مذهبی در روز ۱۵ خردادماه و در بیت امام راحل عنوان داشت: امیدواریم این برنامه‌ها تجدید پیمان مجددی با آرمان‌های امام و انقلاب و زمینه‌ساز خلق حماسه سیاسی باشند.

لطفی از برگزاری همایشی بین‌المللی به مناسبت ۱۵ خرداد در مدرسه فیضیه قم خبر داد و گفت: این همایش صبح روز ۱۲ خرداد در این مدرسه برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم از سخنرانی مراجع تقلید هم در این همایش بهره‌مند شویم ضمن اینکه تعدادی از طلاب خارجی ساکن در قم در همایش مذکور شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcjhyev.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما