دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 14182
منبع : قم نیوز
مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور خبر داد:

برگزاری سومین دوره تربیت مربی فیض نور

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تبلیغ حوزههای علمیه خواهران کشور گفت: مرحله مقدماتی سومین دوره تربیت مربی فیض نور با حضور اساتید و دانشآموختگان سطح 3 حوزههای علمیه مناطق خاص کشور از روز شنبه 18 خرداد در شهر مقدس قم آغاز شد.
برگزاری سومین دوره تربیت مربی فیض نور
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران حجت الاسلام سیدمحمود صانعی اظهار داشت: این دوره آموزشی با هدف تربيت مربي توانمند جهت پاسخگويي به شبهات و سوالات  مطرح شده از سوي دشمنان اهل بيت(ع) برگزار می شود.

وي افزود: در راستاي تقويت مباني اعتقادي طلاب وارتقاء سطح آشنايي آنان با شيوه هاي ترويج معارف دين در مناطق خاص، ضروري است ابتدا اساتيد و مربياني در اين زمينه تربيت شوند كه دوره هاي فيض نور به منظور تامين اين نياز و در پاسخ به تقاضاي مديران حوزه هاي علميه  اجرا مي شود.

وی با اشاره به ویژگیهای دوره تربیت مربی فیض نور اظهار داشت: این دوره در سه مرحله مقدماتی، متوسطه و تکمیلی خواهد بود که مراحل مقدماتی و تکمیلی به صورت حضوری و مرحله متوسطه آن غیرحضوری و در قالب آموزشهای مجازی و مکاتبهای از طریق ارسال لوح فشرده، جزوات آموزشی و کتاب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صانعی با تاکید بر اینکه اهتمام به حفظ وحدت و پرهیز از طرح مباحث اختلافی، راهبرد اصلی دوره به شمار می رود، بر اهمیت اتحاد و اجتناب از تفرقه  اشاره کرد و گفت: اکنون که دشمنان اسلام تنها راه مقابله با جوامع اسلامی را ایجاد اختلاف می دانند، لازم است در همه برنامه ها نسبت به این مهم توجه جدی شود.

مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران ضمن تبیین عناوین آموزشی دوره فیض نور، بر ضرورت آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با مباحث کلامی، فقهی، تاریخی، شبهات رایج و شیوه های مناظره اشاره کرد و گفت: برای مرحله مقدماتی چهار موضوع معیارهای ایمان و کفر، اصول فقه مقارن، امامت و روش فهم حدیث پیش بینی شده است که رویکرد اصلی آن به صورت مقارنهای و تطبیقی خواهد بود.

وی یادآور شد: این برنامه سومین دوره از دوره های تربیت مربی فیض نور است که در آن 150 مربی از 105 مدرسه 15استان کشور شرکت دارند. در دوره حاضر 75 نفر از استانهای بوشهر ، کرمان، ایلام، کردستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان شرکت کرده اند و سایر واجدین شرایط در دوره هایی که متعاقبا برگزار می شود حاضر خواهند شد.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcf0ydy.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما