چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 14215
آیت الله مصباح یزدی:

به کسی رای بدهید که منحنی نزول ارزش‌های اسلامی را برگرداند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در جمع بانوان حامی جلیلی از مردم خواست به کاندیدایی رای بدهند که ارزش های اسلامی را بیشتر از بقیه پاس دارد.
آیت الله مصباح یزدی
آیت الله مصباح یزدی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، شب گذشته در همایش بانوان ولایی حامی جلیلی، فرصت انتخابات را یکی از زمان‌های ارزشمند دانست و اظهار کرد: باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
 
وی  با اشاره به اینکه افراد در برابر انتخاب خود مسئول هستند، تاکید کرد: اگر رای اشتباهی به صندوق بیاندازیم که به ضرر اسلام و نظام باشد مسئول هستیم.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه باید انتخابی داشته باشیم که به وسیله آن قلب امام عصر(عج) را شاد کنیم، تصریح کرد: اگر فرد منتخب ملت خدماتی ارائه کرده و مشکلات کشور را برطرف کند رای دهندگان در ثواب وی شریک هستند.
 
وی بیان کرد: ارزش‌های اسلامی در نظام باید مورد توجه قرار گیرد و خدای ناکرده اگر کسی آمد و به گونه‌ای عمل کرد که به ارزش‌های اسلامی بی‌توجهی شد موجب می‌شود که ارزش‌ها برای نسل‌های آینده کمرنگ شود.
 
 مصباح یزدی گفت: امروز شاهد هستیم برخی از افراد از این مسئله سخن می‌گویند که ما با آمریکا دشمنی نداریم، این در حالی است که امام خمینی با خون دل شعار مرگ بر آمریکا را در بین مردم نهادینه کرد و بارها از اسلام سخن می‌گفت و می‌فرمود که آمریکا از اسلام سیلی سختی خورده است.
 
وی تصریح کرد: یکی از روسای جمهور در گذشته گفته بود که از شعار مرگ خوشش نمی‌آید و این مسئله نشان می‌دهد که این افراد علاقمند به دنیا و راحتی هستند.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: سخن گفتن از گرانی، تورم و اصالت زندگی و زنده باد زندگی موجب می‌شود که فرد بازنده باشد و به ریشه انقلاب تیشه زده شود.
 
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «من دیپلمات نیستم، بلکه انقلابی هستم» بیان کرد: آنهایی که از ارتباط با آمریکا و حل مشکل تحریم با استفاده از دیپلماسی قوی سخن می‌گویند، تظاهرات علیه نظام سرمایه‌داری را در آمریکا و اروپا نظاره کنند و ببینند اینها نمی‌توانند کشور خود را اداره کنند.
 
 مصباح یزدی با اشاره به سخن برخی افراد مبنی بر اینکه می‌خواهند کدخدا را ببینند، یادآور شد: این افراد چقدر نادان هستند و این مسئله نشان می‌دهد که خدا را فراموش کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با دست خالی در برابر شرق و غرب ایستادگی کردند و در نهایت نیز به پیروزی رسیدند بیان کرد: خدایی که آن روز در دفاع مقدس حامی ما بود امروز هم اگر توکل داشته باشیم در عرصه اقتصاد، سیاست، حوزه و دانشگاه حامی ما است.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه تحریم‌ها سبب پیشرفت علمی و تکنولوژی در کشور شده است بیان کرد: اگر این تحریم‌ها نبود شاید اینقدر پیشرفت نمی‌کردیم، ملت در راه انقلاب سختی‌ها را تحمل کردند و خم به ابروی خود نیاورده‌اند.
 
وی افزود: اگر ارزش‌ها در جامعه از سوی دولتمردان، خواص و نخبگان به فراموشی سپرده شود در مسیر نزولی حرکت می کنیم و باید در چنین شرایطی به سمت تقویت اسلام و ارزش‌های اسلامی گام برداریم.
 
 مصباح یزدی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور وجود رباخواری به هیچ وجه با مبانی اسلامی سازگاری ندارد بیان کرد: علت فقر و گرانی فعالیت سرمایه گذارانی است که از پول ملت سرمایه اندوزی کرده و ربا خواری می‌کنند.
 
وی نسبت به نزول منحنی ارزش‌های اسلامی هشدار داد و یادآور شد: باید مردم به کسی رای دهند که بتواند مسیر این منحنی را تغییر دهد.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: البته حل این مشکلات در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست و چنین فکری خیالی خام است.
 
 مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: امیدواریم که مردم به فردی رای دهند که ارزش‌های اسلام را ترویج کنند و شاهد تغییر حرکت منحی ارزش‌ها باشیم.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdccpiqs.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما