دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : 14360
معاون شهرسازي و معماري شهرداري قم عنوان کرد:

افزايش کيفيت شهرنشيني در طرح تفصيلي شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازي و معماري شهرداري قم گفت: افزايش کيفيت شهرنشيني مردم يکي از اهداف تدوين طرح تفصيلي شهري قم است.
شهرداري قم
شهرداري قم
به گزارش قم نيوز، مهندس خاکي در جلسه شوراي معاونين و مديران شهرداري قم با موضوع گزارش عملکرد شهرداري قم از حيث درآمد به تفکيک مرکز و مناطق با اشاره به ضرورت تامين منابع مالي پروژه‌هاي اصلي شهر قم اظهار کرد: طرح تهيه شبکه معابر قم که در کميسيون ماده ۵ به تصويب رسيده بود تهيه شده است و به زودي نيز شبکه اراضي و ضوابط هم تهيه خواهد شد.

وي افزود: شوراي عالي هماهنگي طرح‌ها نيز در معاونت شهرسازي شکل گرفته و از اين پس تمام بخش‌ها در صورتي که نياز به هماهنگي در امور داشته باشند بايد طرح خود را در کارگروه مربوطه اين شورا به تصويب برسانند.

معاون شهرسازي و معماري شهردار قم با بيان اينکه در طرح تفصيلي شهر قم مسائل مختلفي مورد بررسي کارشناسي قرار گرفته است گفت: تهيه طرح جامع حمل و نقل ترافيک يکي از نخستين بخش‌هاي طرح تفصيلي است که از زمستان سال ۱۳۸۸ تدوين آن آغاز شده و رويکردي ساختاري و راهبردي دارد.

وي ضمن ارائه توضيحاتي در خصوص اين طرح خاطرنشان کرد: در بحث تراکم نيز پهنه‌بندي تراکم ساختماني تهيه شده که شامل پهنه با تراکم کم مسکوني ۱۲۰ درصد، پهنه با تراکم متوسط مسکوني ۱۸۰ درصد، پهنه با تراکم زياد مسکوني ۲۴۰ درصد و پهنه‌هاي با تراکم خيلي زياد ۲۸۰ درصد صورت گرفته است.

خاکي با اشاره به کاهش تخلفات مربوط به ساخت و سازها با اجراي طرح تفصيلي شهري و پهنه‌بندي تراکم در قم عنوان داشت: افزايش رشد جمعيت شهر نياز به رشد ساخت و ساز دارد و با اين طرح ساخت و سازها به يک جهت سوق داده مي‌شوند.

معاون شهرسازي و معماري شهردار قم اضافه کرد: شهرداري قم بايد به سمت درآمدهاي پايدار حرکت کند زيرا نمي‌توان براي هميشه به فروش پروانه و تراکم اميد بست.

وي با بيان اينکه سعي شده است پهنه‌بندي تراکم در قم با توجه به شرايط مناطق صورت گيرد گفت: ۹۰ درصد پلاک‌هاي قم زير ۲۰۰ متر هستند و براي تامين پارکينگ مشکل دارند به همين منظور براي تشويق مردم در اجراي هرچه بهتر طرح تفصيلي و پهنه‌بندي مشوق‌هايي در نظر گرفته شده است.

خاکي با اشاره به افزوده شدن ۳۰۰ هزار نفر در افق بعدي مديريت شهري به جمعيت قم بيان داشت: در حال حاضر بخش‌هاي زيادي از قم داراي خانه‌هايي حداکثر دو طبقه هستند و در منطقه چهار نيز بيشتر پروانه‌ها زير سه طبقه دريافت شده‌اند.

معاون شهرسازي و معماري شهردار قم با تاکيد بر افزايش کيفيت شهرنشيني مردم قم گفت: براي بلندمرتبه سازي هم تمهيداتي در نظر گرفته شده و مناطقي براي اين امر تعيين شده‌اند.

وي با بيان اينکه هزينه تخلفات ساخت و ساز در قم بسيار ارزان‌تر از دريافت پروانه و مجوز است ابراز کرد: اين فرهنگ بايد در ميان مردم نهادينه شود که در ازاي سود بردن از شهر بايد جامعه هم از کارهاي آنها بهره ببرد.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdzs0f.yt0o96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما