چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 14438
در راستای استقبال از زائرین مراسم نیمه شعبان انجام شد:

آماده سازی بیش از 110 هکتار پارکینگ و پارکسوار در اطراف مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه پنج قم با اشاره به فعالیتهای انجام گرفته با هدف استقبال از زائرین جشن باشکوه نیمه شعبان از اجرای طرح‌های ترافیکی در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: با توجه به بررسی سوابق سنوات گذشته امسال بیش از 110 هکتار پارکینگ و پارکسوار آماده سازی شده است.
آماده سازی بیش از 110 هکتار پارکینگ و پارکسوار در اطراف مسجد مقدس جمکران
 به گزارش قم نیوز،  سید جمال الدین حسینی با اشاره به  تاکیدات شهردار کلانشهر قم در راستای افزایش و بهبود خدمات رفاهی و حل مشکلات عمرانی و ترافیکی به زائران و مسافران و افزایش رضایت مندی آنان در جشن بزرگ نیمه شعبان افزود: با تشکیل کمیته های سه گانه ستادی (نظارتی)، اجرایی (خدماتی ) و کارشناسی  موجب شده است تا اقدامات ویژه ای در این خصوص پیش بینی شود.
 
وی در خصوص پارکسوارها در مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در منطقه جمکران با همکاری معاونت فنی و عمرانی و مناطق هشت گانه به تسطیح و آماده سازی بیش از 85 هکتار پارکسوار اقدام شده است.
 
شهردار منطقه پنج قم ادامه داد: پارکسوارهای آماده سازی شده همراه با پارکینگ های چهار گانه، مساحتی بالغ بر یک میلیون و 100 هزار متر مربع را تشکیل می دهد.
 
حسینی در خصوص ترمیم بخشی از آسفالت مسیرهای منتهی به  مسجد مقدس جمکران افزود: این پروژه نیز با اولویت بالا در دست اقدام می باشد.
 
مازوت پاشی پارکسوارها
 
وی با اشاره به صرفه جویی 50 درصدی در میزان مازوت پاشیده شده امسال افزود: بیش از نیمی از پارکسوارها در نظر گرفته شده برای مراسم امسال نیازی به مازوت پاشی نداشتند و با توجه به مازوت باقی مانده از سال قبل اقداماتی از قبیل علف زنی در دستور کار بوده است و امسال نزدیک به 100 هزار لیتر مازوت مورد نیاز بوده است که نسبت به سال گذشته 50 درصد صرفه جویی داشته ایم.
 
پارکسوارهای آماده شده
 
شهردار منطقه پنج قم بیان کرد: با تسطع پارکسوارهای طبیبی، امامزاده غریب، حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) و خروجی‌های جاده قدیم کاشان به همراه پارکسوار ناظم زاده، خضر نبی، یاوران مهدی، لچکی خیابان نرگس، انسجام  در این مراسم مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
 
وی با اعلام تجربه موفق نصب گاردریل در محصور نمودن پارکسوارها در سال گذشته از نصب 2500 متر گاردریل و بیش از 8000 متر داربست با هدف کانالیزه کردن مسیر های تردد خبر داد و افزود: پارکسوارهای حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل سه راهی انسجام تا نزدیکی مسجد مقدس جمکران و حاشیه ریل راه آهن و سایر پارکسوار ها در این طرح محصور خواهند شد.
 
حسینی همچنین از کانالیزه نمودن مسیرهای حرکتی در اطراف مسجد مقدس جمکران خبرداد.
 
وی با اشاره به اینکه طرح های ترافیکی آماده شده و طرح های اجرایی نیز رو به پایان است گفت: با انجام بازدیدهای مکرر کارشناسان ترافیکی شهرداری  و تجربه سالهای گذشته مسیر رفت و برگشت همچنین رینگ مسجد مقدس جمکران توسط نیوجرسی و نصب داربست و خط کشی مسیرهای مورد نیاز ساماندهی شده است.
 
نصب علائم ترافیکی در بلوار پیامبر اعظم(ص)
 
شهردار منطقه پنج قم از نصب بیش از 350 تابلو ترافیکی شامل علائم اخباری ، هشداری و انتظامی در بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد و بیان داشت: همچنین تابلوهای ترافیکی و بنرهای راهنما بر اساس محدودیت های ترافیکی به اطلاع رسانی به زائران در خصوص مسیر حرکت به سمت مسجد مقدس جمکران خواهند پرداخت.
 
وی اظهار کرد: مسیرهای که به صورت رفت و برگشت پیاده رو و سواره رو معین شده اند توسط نصب جداکننده داربست و چراغهای راهنمایی مشخص شده و با ایجاد سرعتکاه و رنگ آمیزی کنار گذر و خط وسط مسیرهای ترددی سعی شده نهایت امنیت و آسایش برای زائرین عزیز فراهم شود.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjoxev.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما