پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 14505
آیت الله مکارم شیرازی:

قرآن رمز وحدت مذاهب اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان، ضمن بیان خاطراتی از دوران تبعید خود در چابهار و مهاباد، قرآن کریم را محور وحدت امت اسلام دانسته.
قرآن رمز وحدت مذاهب اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: قرآن حتی یک کلمه آن کم و زیاد نشده است و خداوند می فرماید: ما آن را نازل کردیم و حفظش می کنیم؛ کسی توانایی تحریف قرآن را ندارد و تغییری در قرآن انجام دهد.

معظم له با تاکید بر این که قرآن بهترین رمز وحدت مسلمین است، تصریح کردند: اصول دین، فروع دین، اخلاق، تاریخ انبیا همه و همه در قرآن است و امت اسلام باید حول این محور به فکر عزت و تعالی باشد.

ایشان اشتراکات امت اسلام را فراوان دانسته و با تاکید بر این که امور جزیی و فرعی نباید سبب اختلاف و کدورت شود، تاکیدکردند: ما فتوایی نوشتیم که هیچ کس حق ندارد به مقدسات اهل سنت اهانتی کند و برادران اهل سنت هم نباید به مقدسات شیعه اهانت نکند. 

حضرت آیت الله العظمی مکارم عمده مشکلات امت اسلام در کشورهایی همچون سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان را ناشی از تفرقه و سؤ استفاده دشمنان ارزیابی کرده و گفتند: دشمنان ما با اختلاف افکنی در بین مسلمانان در گوشه ای می نشینند و اسلحه می دهند تا مسلمانان یکدیگر را با اسلحه از بین ببرند و کشورهایشان را ویران کنند.

ایشان بیان داشتند: دو برادر اختلافی با یکدیگر پیدا کردند کسی بیاید بگوید چاقو نیاز دارید بفرمایید؟ و یکدیگر را به قتل برسانید، آیا اینها خیرخواه هستند؟ اسلحه بدهند و تهییج کنند مسلمانان به دست مسلمانان کشته بشوند اسرائیل نفس آزاد بکشد و تماشاگر باشد اینها به یقین دوستان ما نیستند.

ایشان وهابیت تکفیری را ابزار دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل دانسته و گفتند: امت اسلام باید در مقابل این فرقه که نه به شیعه و نه به اهل سنت رحم می کند، هوشیار باشند و اتحاد خود را حفظ کنند.

معظم له با تاکید بر ضرورت توجه امت اسلام به مسائل غم بار اختلاف انگیز یادآورشدند: از تاریخ باید پند بگیریم به فرض یکی از عوام ما و یا عوام شما حرف خلافی زد، باید بگوییم غلط است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی داستان سوریه را غم انگیز توصیف کرده و با ابراز تاسف از قتل و کشتار مردم در این کشور مسلمانان، گفتند: به چه مجوزی یک کشور آباد را به ویرانه خالی از سکنه تبدیل می کنند؟ چرا ما بیدار و هوشیار نباشیم؟ چرا دشمنانم را نشناسیم؟ 

معظم له تاکید کردند:‌ دشمن شناسی خودش یک علم است؛ از قرائن و اخبار باید دشمن را بشناسیم و یکی از بهترین راه ها برای تفاهم ها همین آمد و رفت ها و ارتباط گیری هاست؛ این رفت و آمدها و دیدارها سبب می شود که دشمن مأیوس و تضعیف شود همانطور در سابق شیخ مفید و شیخ طوسی کرسی درس داشتند و علمای اهل سنت و شیعه شرکت می کردند فتوا بر اساس تمام مذهب می دادند. علمای بزرگ کتاب های متعدد فقهی نوشته اند که فتوای تمام فرق در آن ثبت است.

ایشان با تاکید بر این که شما عزیزان پیام آور مسئله اتحاد در تمام زمینه ها باشید، فرمودند: امروز توطئه های دشمن بسیار زیاد است؛ الحمدلله با وجود توطئه های دشمنان در مملکت ما انتخاباتی باشکوهی با مشارکت همه مردم برگزار شد.

معظم له در ادامه فرمایشات خود با تجلیل از حماسه آفرینی ملت در انتخابات 24 خردادماه و هوشیاری آنان در برابر توطئه های دشمنان ابراز داشتند:‌ همه مردم اعم از شیعه و سنی در انتخابات شرکت کردند؛ در این انتخابات قطره خونی نریخت؛ این عنایات الهیه است که مردم ما بیدار هستند و با برگزاری باشکوه این انتخابات دشمن واقعا ناکام شد و تعجب کرد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcenn8z.jh8e7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما