شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 14522
امام جمعه قم:

انتخابات اخیر نشان داد که ایران کارآمدترین سیستم صیانت از آرا را دارد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم در نماز جمعه این هفته این شهر تدابیر رهبر معظم انقلاب را در خلق حماسه سیاسی علت اصلی پیروزی مردم ایران دانست و گفت:انتخابات اخیر نشان داد که ایران کارآمدترین سیستم صیانت از آرا را دارد.
انتخابات اخیر نشان داد که ایران کارآمدترین سیستم صیانت از آرا را دارد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری که ظهر دیروز در حرم کریمه اهل بیت (س)، نماز جمعه این هفته قم را اقامه می‌کرد، در خطبه نخست با اشاره به ماه به شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج)، اظهارکرد: مساله وجود منجی یک باور جهانی است و این عقیده بین الادیانی و مشترک بین تمامی مذاهب است و همه وجود منجی را قبول داشته و به آن معتقد هستند.
 
وی افزود: این مساله در کتاب‌های ادیان دیگر و همین طور کتاب‌های اهل تسنن نیز آمده است و تولد منجی در کتب ادیان دیگر و تولد حضرت مههدی (عج) در کتاب‌های اهل تسنن به وضوح آمده است و این نشان از باور همه به این مساله دارد.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم، حیات امام زمان (عج) را به چهار دوره تقسیم کرد و گفت: حضرت حجت (عج) چهار دوره حیات طیبه دارند که دوره نخست آن در زمان زندگی امام حسن عسکری (ع)، پدر بزرگوارشان بوده و دوره‌های دیگر شامل غیبت صغری، غیبت کبری و دوران ظهور آن حضرت است.
 
آیت الله حسینی بوشهری، سپس وظایف شیعیان در عصر غیبت را برشمرد و عنوان کرد: شیعه باید نخست به شناخت صحیح از امام خودش برسد و سپس به خواسته‌ها امام توجه کرده و بر آن اساس عمل کند و در نهایت برای سلامتی آن حضرت و تجیل در ظهورش دعا کند.
 
امام جمعه قم با اشاره به اینکه لطف عنایت امام زمان در زمان غیبت همانند خورشید پشت ابر شامل حال شیعیان‌می شود، افزود: امام عصر (عج) همواره به احوال شیعیان رسیدگی می‌کنند و در توقیع شریف خود به شیخ مفید نیز می‌فرمایند که ما همواره از حال شیعیانمان با خبر هستیم و به مشکلات آنها رسیدگی می‌کنیم.
 
حماسه سیاسی، پاسخ مردم به ندای ولایت فقیه بود
 
استاد عالی حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: لطف حضرت ولی عصر (ع) در زمان غیبت به حال شیعیان شامل است و وظیفه شیعه براساس رجوع به راویان حدیث و علمای شیعه و فقهاست.
 
وی تصریح کرد: در زمان حاضر تبعیت از ولایت فقیه، همان تبعیت از حضرت حجت است و در این صورت، مشکلات مردم حل می‌شود و نمونه بارز این مساله، تبعیت از ولایت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اخیر بود که مردم با ندای رهبری در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و حماسه سیاسی را آفریدند.
 
شهید چمران جهاد و شهادت را با معنویت درآمیخت
 
امام جمعه قم سپس خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم را آغاز کرد و به مناسبت‌های مطرح این هفته پرداخت و با اشاره به سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران، گفت: شهید چمران یک انسان متقی و بی ادعا بود که در زمانی که احساس کرد اسلام و انقلاب به او نیاز دارد، از همه چیز گذشت و به فرمان امام خمینی (ره) به جبهه‌های داخلی و بین المللی شتافت.
 
وی عامل دلگرمی و مقاومت رزمندگان بود و روحیه جهاد و شهادت را با معنویت و نیایش به هم آمیخت.
 
قوه قضائیه مرجع رفع مشکلات مردم است
 
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با یاد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران و هفته قوه قضائیه، تصریح کرد: قوه قضائیه یکی از نقاط حساس نظام جمهوری اسلامی است و قضات باید متوجه باشند که در چه جایگاهی هستند و در احکام صادره اشتباه نکنند.
 
وی افزود: قضات باید به شکلی عمل کنند که اگر متوجه اشتباه خود شدند، به راحتی و بدون مشکل از نظر نخست خود برگردند، اطاله دادرسی نیز از دیگر مسائلی است که در این قوه اهمیت دارد و مردم از آن ناراحت هستند و از رئیس محترم قوه قضائیه می‌خواهم که دستوری صادر کنند تا قضات در فرصت زمانی کمی پرونده‌های راکد را به صفر برسانند تا مردم در این هفته خوشحال شوند.
 
مبارزه با مواد مخدر تشدید شود
 
امام جمعه قم، هفته مبارزه با دخانیات را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: امروزه قاچاق مواد مخدر به عنوان یکی از چند تجارت پر سود جهان مطرح است و باید برای حفظ انسان‌ها و جوامع با این بلای خانمان سوز مبارزه شود و مبارزه موجود هم تشدید شود.
 
همگان با رئیس جمهور منتخب همکاری کنند
 
آیت الله حسینی بوشهری در بخش پایانی سخنان خود به خلق حماسه 24 خرداد توسط مردم ایران پرداخت و ضمن تبریک این حماسه به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور منتخب مردم، تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب بتواند وعده‌هایی را که داده در فرصتی مناسب و منطقی به نتیجه برساند.
 
وی افزود: در طول چهار سال گذشته، دشمنان و ایادی داخلی آن ها، با هدف بی اعتماد کردن مردم به نظام جمهوری اسلامی، تبلیغات وسیعی را انجام دادند اما به فضل خدا و تدبیر رهبر معظم انقلاب، مشخص شد که جمهوری اسلامی دارای کارآمدترین سیستم برای حفظ و صیانت از آراء ملت است.
 
امام جمعه قم تصریح کرد: یکی از صحنه‌های زیبای این انتخابات، تبریک گفتن نامزدهای موفق نشده به رئیس جمهور منتخب بود که نشان از رفتار مبتنی بر اخلاق و دین داشت و باعث آرامش جامعه شد و این مساله در مقایسه با سال 88 بیشتر مشخص است که چه آرامشی بر اثر این رفتار اخلاقی در جامعه وجود دارد.
 
آیت الله حسینی بوشهری در پایان گفت: رئیس جمهور منتخب در مصاحبه نخست رسانه ای خود، نکاتی را مطرح کرد که حایز اهمیت است، چراکه گفت من رئیس جمهور همه مردم هستم و از حقوق مسلم آن ها دفاع می‌کنم و مشکلات معیشتی مردم، دغدغه من نیز هست و این نکات جزو منویات رهبری و سخنان کاندیداهای دیگر نیز بوده است.
 
وی افزود: امیدواریم در عرصه‌های داخلی و خارجی شاهد حرکتی رو به جلو و زیبنده باشیم و همگان باید در این زمینه دولت منتخب را یاری کنند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdxk0f.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما