يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 14572
قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره):

قوه قضاییه، قوه سرنوشت ساز کشور است

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی با اشاره به این که نقش قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است گفت: قوه قضاییه، قوه سرنوشت ساز کشور است.
محمود رجبی قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی
محمود رجبی قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی
به گزارش قم نیوز،  حجت الاسلام محمود رجبی اظهار کرد: اگر قوه قضاییه به خوبی عمل کند نظام اسلامی که نظامی مردم سالار است پشتوانه خود را به بهترین وجه حفظ و تقویت می کند.
 
وی تصریح کرد: اگر خدایی نکرده قوه قضاییه عملکرد به سزایی نداشته باشد مردم از نظام دل سرد می شوند و حمایت و پشتوانه خود را دچار تزلزل می بینند از طرفی نظام جمهوری اسلامی نظامی است که هدف آن تحقق عدالت اجتماعی است اگر این هدف را که در حیات قرآن هم هدف حاکمان و انبیا است را در نظر بگیریم قوه ای که می تواند در تحقق آن نقش جدی داشته باشد قوه قضاییه است.
 
قائم‌ مقام موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر جایی ظلم و بی عدالتی شکل گرفته باشد این قوه قضاییه است که می تواند به کمک مظلوم بیاید و حق آن را بگیرد وعدالت اجتماعی را مستقر نماید.
 
وی افزود: بنابراین اگر نظام از مسیر خود منحرف شود در این صورت نظام مقدس اسلامی دچار مشکل خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام رجبی خاطر نشان کرد: از طرفی نظام اسلامی نظامی دینی است و این نظام بر اساس اعتقادات دینی اداره می شود و همان طور که در متون دینی، قانون گذاری و شورای نگهبان ما آمده است بحث این است که این قوانین به درستی در آن جاهایی که مربوط به حقوق مردم می شود اعمال دقیق آن کنترل شود.
 
وی تاکید کرد: قوه قضائیه در هدایت بسیاری از فعالیت های اجتماعی سیاسی از جمله مسئله انتخابات که اگر افرادی از قوانین تخلف و یا سرپیچی کنند، قوه قضاییه باید در مقابل آن ها ایستادگی کند، نقش بسیار مهمی دارد.
 
حجت الاسلام رجبی گفت: قوه قضاییه در ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، ملی، بین المللی مردم و سایر زمینه ها  نقش اساسی دارد زیرا هم هویت اسلامی نظام حفظ شود و هم به گونه ای باشد که نشاط و فعالیت های اجتماعی در چارچوب قوانین و ضوابط مقرر اجرا شود.
 
وی با اشاره به تفکیک قوای جمهوری اسلامی افزود: اگر قوه قضاییه استقلال خود را طبق ضوابط نداشته باشد بدون شک آن اهدافی که برای قوه قضاییه تعریف شده است محقق نخواهد شد و قطعا نظام در این بعد دچار آسیب می‌شود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcirwaz.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

عباس
آقای رجبی خیلی خوب حرف می زنند.