شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 14708
مدیرعامل آبفای قم:

تامین آب از سرشاخه‌های دز آخرین راه حل برای تامین آب قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آبفای قم نسبت به افزایش مصرف آب در قم هشدار داد و از مردم خواست نسبت به صرفه جویی در مصرف آب تلاش بیشتری انجام دهند.
تامین آب از سرشاخه‌های دز آخرین راه حل برای تامین آب قم است
به گزارش قم نیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحمید توکلی بینا، با اشاره به افزایش مصرف آب در قم در سه ماهه اخیر گفت: آب سرشاخه‌های دز، آخرین راه حل برای حل مشکل کم آبی قم است و راه حل بعدی صرفه جویی در مصرف آب است.
 
مدیرعامل شرکت آبفای قم افزود: با این روند افزایش مصرف آب در قم، آب سرشاخه‌های دز تنها تا 10 سال دیگر نیازهای مردم قم را تامین خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه انتقال آب یکی از راه‌های رساندن آب سالم به شهرهاست، افزود: انتقال آب از سرشاخه‌های دز و از فاصله 300 کیلومتری به قم انجام شد که بیش ازده سال کار طاقت فرسا برای این امر صورت گرفته است.
 
توکلی‌بینا انتقال آب از دشت علی‌آباد، ساخت سد 15 خرداد به دستور امام خمینی (ره) و اجرای شبکه دوم آب قم را از جمله راه کارهای اجرا شده برای حل مشکل آب قم دانست و گفت: آخرین راه برای تامین آب قم، اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم بود که با دستور مستقیم و حمایت رهبر انقلاب انجام شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ازمصرف بیشت از 28 میلیارد لیتر آب در سه ماهه اول امسال در قم خبر داد و گفت: آب سرشاخه‌های دز جزو گران‌ترین آب‌های ایران است و هر مترمکعب از این آب برای دولت حدود 2 هزارتومان تمام می‌شود که مردم برای آن به طور متوسط 250 تومان پرداخت می‌کنند.
 
توکلی از انجام بیش از 30 هزار آزمون فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، بیولوژی بر روی منابع و نقاط برداشت آب در شبکه به منظور حصول اطمینان از سلامت آب خبر داد و گفت: با اقداماتی که صورت گرفته کیفیت بهداشتی آب قم افزون بر 99 درصد رسیده که این مهم از موفقیت‌های ما محسوب می‌شود.
توکلی بینا به واگذاری بیش از 15 هزار فقره انشعاب جدید آب و تعویض بیش از 15 هزار فقره کنتور مشترکین اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 6 حلقه چاه جدید نیز حفر کردیم که این تعداد سه برابر برنامه‌های بود که در بودجه تعهد داشتیم.
 
مدیر عامل آبفای استان قم در پایان با اشاره به ضرورت صرفه جویی آب، افزود: استفاده از شیرآلات مخصوص صرفه جویی، کاهش معجزه آسایی در مصرف آب دارد و تا 50 درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد. امیدواریم مردم هم در مصرف آب صرفه جویی کنند و از این نعمت خدادادی استفاده بهتری انجام دهند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjoaev.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما