کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

13 تیر در سالن جودوی قم:

رقابت‌های کاتای جودوی بانوان جام رمضان در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس , 8 تير 1392 ساعت 11:27

قم نیوز: مسابقات کاتای جودو با عنوان ویژه جام رمضان این هفته به میزبانی هیئت جودوی استان قم برگزار می‌شود.


 به گزارش قم نیوز، همه ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک و پر خیر و برکت رمضان، رقابت‌های ورزشی با عنوان جام رمضان در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح شهر و استان قم برگزار می‌شود و تقریباً ورزشکاران تمام رشته‌ها را به میدان رقابت می‌کشاند.
 
رقابت‌های جام رمضان در رشته‌های گوناگون ورزشی از سال‌های دور در شب‌های ماه مبارک رمضان و ساعت‌های بعد از مراسم افطار ورزشکاران و علاقه‌مندان زیادی به ورزش را به سالن‌ها و ورزشگاه‌ها می‌کشاند و رقابت‌های جذابی برگزار می‌شود.
 
در قم همه ساله رشته‌هایی مانند فوتسال، کاراته، کشتی، تکواندو، ووشو، تنیس، پینگ‌پنگ، بدمینتون، بسکتبال، والیبال و چندین رشته ورزشی دیگر برگزار کننده مسابقات جام رمضان هستند و از امسال رشته جودو نیز به صورت جدی وارد این عرصه خواهد شد.
 
هیئت جودوی استان قم بعد از اعزام تیم کاتای جودوی مردان قم به رقابت‌های قهرمانی کشور که مطابق انتظار با کسب مدال‌های رنگارنگ و کسب عناوین درخشان همراه با مقام سوم کشور برای تیم قم به پایان رسید، برنامه‌ریزی برگزاری رقابت‌های جام رمضان را انجام داده است.
 
با توجه به این‌که جودو در دو بخش فرم (کاتا) و مبارزه (شیایی) به انجام می‌رسد، برنامه هیئت جودوی استان قم این است که ابتدا مسابقات استانی جام رمضان در بخش کاتا به انجام برسد و سپس برنامه‌ریزی مسابقات بخش مبارزه صورت گیرد.
 
با توجه به فعال کردن بخش کاتا در قسمت بانوان و برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور و انتخاب تیم ملی کاتای بانوان، هیئت جودوی قم در نظر دارد به منظور سنجیدن سطح توانایی بانوان کاتاروی استان قم و انتخاب افراد برتر برای شرکت در اردوی آماده‌سازی تیم اعزامی هیئت قم به مسابقات قهرمانی کشور رقابت‌های جام رمضان را ابتدا در بخش بانوان برگزار کند.
 
بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط هیئت جودوی استان قم، این رقابت‌ها در بخش ناگه نو کاتا در سیزدهمین روز تیرماه یعنی پنجشنبه هفته جاری در سالن جودو واقع در مجموعه ورزشی تختی قم برگزار خواهد شد.
 
مسئولان هیئت جودوی استان قم معتقدند که با توجه به این‌که استان قم دو چهره شاخص و نامدار در عرصه کاتا دارد و این کاتاروها یعنی محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی علاوه بر کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا در سه دوره متوالی، به عنوان مربیان تیم ملی کاتای کشور نیز انتخاب شده‌اند، قم یکی از استان‌های مطرح و پیشرو در بخش کاتا به حساب می‌آید و دور از انتظار نیست که با فعالیت کاتا در بخش بانوان، بانوان قمی نیز در آینده در این رشته به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.


انتهای پیام/122


کد مطلب: 14727

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/14727/رقابت-های-کاتای-جودوی-بانوان-جام-رمضان-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir