يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 14772
طی سال گذشته:

کیفیت بهداشتی آب قم به بیش از 99 درصد رسید

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قم بیان کرد: طی سال گذشته بیش از 30 هزار آزمون میکروبی و بیولوژی فیزیکی و شیمیایی بر روی منابع آب قم انجام شده که کیفیت بهداشتی آب استان بیش از 99 درصد به ثبت رسید.
کیفیت بهداشتی آب قم به بیش از 99 درصد رسید
به گزارش قم نیوز، عبدالکریم توکلی بینا با اشاره به عملکردهای شرکت آب و فاضلاب طی سال گذشته گفت: ساختمان آزمایش های مرکزی استان قم در حال احداث است که رشد فیزیکی آن 35 پیشرفت داشته و سال گذشته 101 میلیون مترمکعب آب برای شهرهای استان قم از جمله شهر قم که 48 درصد از آب سرشاخه دز تامین شده است.
 
وی افزود: سال گذشته بیش از 15 هزار فقره انشعاب آب واگذار شده و حدود 15 هزار تعویض کنتور خراب مشترکین و 6 حلقه چاه حفر شده که سه برابر بودجه برنامه تحقق یافته است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: سال گذشته با حمایت استانداری 17 کیلومتر شبکه در منطقه خوشه کشف در حوالی استان قم احداث شد که منطقه ای صنعتی بود و دارای شبکه آب شد.
 
همچنین شهر کهک، دستجرد و سلفچگان را از آب و فاضلاب روستایی تحویل گرفته و تحت نظر سازمان آب و فاضلاب شهری استان قم قرار گرفته و اوایل سال جاری نیز شهر قنوات تحت نظارت آب شهری استان قم مدیریت می شود.
 
توکلی بینا ادامه داد: طی سال گذشته طراحی و احداث تصفیه خانه شماره سه آب، بازسازی مجدد تصفیه خانه شماره 2 و افزایش ظرفیت تصفیه خانه شماره یک صورت گرفته است که جمعاً از 2 هزار لیتر در ثانیه به چهار هزار لیتر در ثانیه ظرفیت تصفیه خانه افزایش یافت و موجب انتقال سرشاخه دز به استان قم شد.
 
وی با اشاره به عملکرد آبفای قم در خصوص نیمه شعبان اظهار داشت: ویژه روز نیمه شعبان در هر ثانیه چهار هزار و 300 لیتر در ثانیه آب سرشاخه را تصفیه و وارد چرخه استفاده کرد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم  در خصوص عمکرد مسائل بهداشتی و کنترل کیفی بیان کرد: سال گذشته آزمایشگاه های استان موفق به کسب چند موفقیت شد از جمله کسب گواهینامه بین المللی اوهسز که استاندارد معروف حفاظت و بیماری آزمایشگاه آب است و گواهینامه آزمایشگاه منتخب استان را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرد.
 
توکلی بینا افزود: تجهیز آزمایشگاه به 2  دستگاه مدرن PCR  متر و GC طی سال کشور موجب شد آزمایشگاه استان در رده مجهزترین آزمایشگاه های کشور درآید که برای اندازه گیری برخی عناصر و آنیون ها و کاتیون ها تهیه شده است.
 
وی در خصوص این دستگاه ها بیان کرد: این 2 دستگاه شاخصی برای سنجش و اندازه گیری آلودگی آب است که دومین استان کشور که مجهز به این دستگاه هاست استان قم می باشد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: بیش از 30 هزار آزمون میکروبی و بیولوژی فیزیکی و شیمیایی بر روی منابع آب و نقاط توزیع آب که در شرایط توزیع برای حصول اطمینان درجه بهداشتی آب قم آب انجام شده که کیفیت بهداشتی آب استان بیش از 99 درصد به ثبت رسیده که موفقیتی برای شرکت آب و فاضلاب استان قم محسوب می شود.
 
 
توکلی بینا درخصوص مباحث مرتبط با فاضلاب اظهار داشت: سال گذشته 50 کیلومتر خط انتقال، خط اصلی و شبکه فرعی فاضلاب احداث و اصلاح گردید که نسبت به برنامه 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
 
 
وی افزود: مودول دوم تصفیه خانه جامع فاضلاب اجرا شد که تا امروز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خط فاضلاب انتقال 100 درصد پیشرفت کرده و به پایان رسید که برای ساخت ساز این خط از اعتبارات بانک توسعه استفاده شد و خط اصلی فاضلاب 65 درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی کرده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به مردم منطقه 2 قم یک مژده داد: پروژه جمع آوری فاضلاب منطقه 2 با مشکلی از جانب پیمانکار مواجه بود که با خلع پیمانکار و پس از یکسال گذشت زمان از طریق مناقصه  پیمانکار جدید انتخاب و ادامه کار اجرایی به او واگذار شد که طی 2 هفته آینده ادامه پروژه ازسر گرفته می شود.
 
توکلی بینا تاکید کرد: طی 2 سال گذشته استان قم از بانک توسعه جهانی 25 میلیارد تومان اعتبار جذب کرده که پنج هزار و 500 متر خط انتقال با 100 درصد پیشرفت فیزیکی احداث شد و 65 درصد هم خط اصلی احداث شده که بیشترین وام را ایران و استان قم از این بانک گرفته که سالانه نمایندگان مصری، پاکستانی، سنگالی از پروژه های استان بازدید می کنند.
 
وی در ادامه گفت: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی استان قم پرداخت الکترونیک است که سال طریق درگاه الکترونیکی شرکت آب، سامانه 1818 و ددستگاه های عابربانک و سیستم های الکترونیک و همراه بانک ها انجام می شد که درسال گذشته پرداخت الکترونیک قبوض آب در استان به بیش از 82 درصد رسید که سال 87 این رقم 18 درصد بوده است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در خصوص خدمات این شرکت گفت: کلیه خدمات شرکت آب و فاضلاب به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد که موفقیتی در سطح صنعت آب و فاضلاب استان و هم در سطح کشور محسوب می شود.
 
توکلی بینا افزود: طی سال جاری تاکنون حدود 28.5 میلیون مترمکعب آب از سرشاخه های دز تولید و به مردم قم ارائه شده است.
 
وی با اشاره سرآنه مصرف استاندارد خاطر نشان کرد: سرانه مصرف در قم به ازای هر نفر در روز 169 لیتر است که در کشورهای توسعه یافته جهان بیت 80 تا 120 لیتر است و در مقایسه با شهر همجوار یعنی کاشان که به 120 لیتر رسیده و شرایط اقلیمی مشابهی دارد و در این زمینه باید تلاش هایی انجام شود.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcau0n6.49ny015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما