يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 14776
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قم:

ورود به مسایل سیاسی سم مهلکی برای شوراهای شهر است

قم نيوز : قم نیوز: عضو منتخب شورای شهر چهارم قم گفت: مسایل سیاسی سم مهلک برای شورای شهر است و در صورت ورود به آن، شوراها از اهداف اصلی خود منحرف می شوند.
ورود به مسایل سیاسی سم مهلکی برای شوراهای شهر است
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان عضو منتخب شورای شهر چهارم قم تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری را از اولویت‌های شورای چهارم دانست و اظهار کرد: تنها راهی که منجر به آبادانی شهر و ثبات درآمدهای شهرداری خواهد شد، بحث سرمایه گذاری است و ما باید فرآیندهای سرمایه گذاری در قم را به گونه ای تسهیل کنیم که پاسخگوی اشتیاق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در قم باشیم.
 
وی افزود: ورود سرمایه گذاران به شهر قم باعث ارتقای امکانات رفاهی زائرین می‌شود و شهرداری یا دولت به تنهایی نمی‌تواند امکانات رفاهی مانند مراکز خرید، مراکز اقامتی و هتل‌ها را ایجاد کند و با ورود سرمایه گذران این امکانات فراهم می‌شود.
 
عضو منتخب شورای شهر چهارم قم با اشاره به پروژه‌های شهری قم گفت: یکی دیگر از اولویت‌های شورای چهارم، بحث اتمام پروژه‌های نیم تمامی مانند بلوار پیامبراعظم، فاز 5 عمار یاسر، پل‌های جمهوری است.
 
همچنین بحث به سرانجام رساندن پروژه‌های ریلی قم از جمله مونوریل و مترو باید در دستور کار شورای چهارم قرار بگیرد و راهکارهای جدید تامین مالی را در نظر بگیریم تا پروژه‌های شهری در زمان بندی خودش به اتمام برسد.

ذاکریان بحث ارتقای فرهنگ شهروندی را از موارد ضروری شورای چهارم دانست و افزود: باید در دوره بعدی شورای شهر فعالیت زیادی در بحث فرهنگ شهروندی انجام شود، زیرا هر شهری در مسیر توسعه، اگر از فرهنگ شهروندی غفلت کند، بسیاری از سرمایه‌هایش به هدر می رود.
 
عضو شورای شهر سوم با اشاره به نقاط قوت و ضعف سومین دوره شورای شهر قم اظهار کرد: یکی از نقاط قوت شورای شهر سوم، هماهنگی و همدلی اعضای شورای شهر در آبادانی شهر بود، اما تغییر مکرر شهردار نقطه ضعف شورای شهر سوم بود.

ذاکریان ورود به مسائل سیاسی مانند را سم مهلکی برای شورای دانست و افزود: اگر شورای شهر به این مسائل وارد شود، نابودی خودش را رقم می‌زند و خدمت گذاری به مردم را دچار آسیب می‌کند که این امر در شورای اول تهران اتفاق افتاد و به انحلال آن انجامید.
 
وی ادامه داد: وجود اختلاف نظرهای سیاسی یک امر طبیعی است، اما شورای شهر کارکرد سیاسی ندارد و نباید بازیچه مقاصد حزبی و سیاسی قرار بگیرد.
 
عضو منتخب شورای شهر چهارم قم با اشاره به ورود مسافرین به قم گفت: حجم انبوه زائرین شهر قم یک فرصت است که در صورت عدم توجه به آن به تهدید مبدل خواهد شد، در حالی در بسیاری شهرها برای ورود مسافرین هزینه‌های بسیاری می‌شود، اما به برکت حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران، سالیانه تعداد زیادی از زائرین داخلی و خارجی به شهر قم سفر می‌کنند که باید برای آنان برنامه ریزی شود.
 
ذاکریان شهر قم را نیازمند نگاه ملی دانست و افزود: برای رفاه و آسایش زائرین در مدت اقامت در شهر قم باید برنامه ریزی کنیم که این مسافران، دیگران را به سفر به شهر قم تشویق کنند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcepf8z.jh8efi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما