سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 14840
توسط آستان مقدس اعلام شد:

برنامه‌های تابستانی آستان مقدس قم ویژه زائران غیر ایرانی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به تشریح برنامه‌های آستان مقدس قم،‌ ویژه زائران غیر ایرانی در تابستان پرداخت.
برنامه‌های تابستانی آستان مقدس قم ویژه زائران غیر ایرانی
 به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب اظهار داشت:‌ در ایام تابستان واحد محافل غیر فارسی اداره زائران غیر ایرانی عهده‌دار اجرای مراسمات روزانه با محوریت سخنرانی درباره شخصیت‌شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها برای زائران مراجعه کننده به دفتر مراجعات زائران غیر‌ایرانی واقع در صحن صاحب‌الزمان عجل الله تعالی فرجه است.
 
وی با بیان اینکه این مراسم زمان اجرای مشخصی ندارد و با توجه به زمان مراجعه زائران و درخواست آنان در هر زمانی با حضور کارشناسان اجرا می‌شود ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه‌‌های رجب و شعبان بیشترین مراجعه زائران اردو و عرب‌زبان به حرم کریمه اهل بیت را شاهد هستیم،‌ در این ایام همه روزه بعد از نماز مغرب و عشا مراسم ویژه برای این زائران شامل سخنرانی و قرائت دعای کمیل، زیارت عاشورا، دعای توسل، زیارت جامعه کبیره و مداحی با توجه به مناسبت‌ها و ایام هفته برگزار می‌شود.
 
مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در تبیین دیگر فعالیت‌های واحد محافل غیر فارسی اداره زائران غیر ایرانی آستان گفت: اجرای مراسم مناسبتی برای زائران اردو زبان در مسجد اعظم‌ اجرای مراسم مناسبتی برای زائران عرب‌زبان در دارالتلاوه، اجرای مراسم ویژه در اعیاد، میلاد و شهادت معصومین علیهم‌السلام برای زائران اردو و عرب‌زبان و تجهیز یکی از حجره‌های صحن امام رضا علیه السلام به عنوان دفتر مراجعات گردشگران خارجی از دیگر فعالیت‌های این واحد است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه در نیمه نخست سال بیشترین حضور و مراجعه گردشگران خارجی از اروپا و آمریکا به حرم کریمه اهل بیت مواجه هستیم،‌ تمهیداتی اندیشیده شد تا با تجهیز یکی از حجره‌های صحن امام رضا علیه‌‌السلام به عنوان دفتر مراجعات گردشگران خارجی شاهد ارائه هرچه بهتر خدمات به این میهمانان باشیم.
 
فاطمی‌نسب تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این واحد می‌توان به اجرای برنامه تور حرم‌گردی برای زائران و گردشگران خارجی، اجرای مراسم به زبان انگلیسی برای مسلمانان و طلاب اروپایی و امریکایی مقیم قم  برگزاری مراسم  پرسش و پاسخ  با محوریت موضوعات اعتقادی و کلامی چون مهدویت، عفاف و حجاب، اخلاق و... برای زائران غیر ایرانی، برگزاری همایش تکریم زائر و برگزاری مراسم هفتگی ویژه بانوان عرب‌زبان اشاره کرد.
 
وی به فعالیت‌های واحد کارشناسان اداره زائران غیر ایرانی اشاره کرد و گفت:‌ این واحد عهده‌دار فعال‌سازی بخش مراجعات توریست‌ها در صحن امام رضا علیه‌السلام و معرفی کاشناسان مسلط به زبان انگلیسی، راه‌اندازی کارگروه عربی، شناسایی و معرفی خادمان آقام و خانم افتخاری مسلط به زبان انگلیسی و فعال‌سازی کارگروه‌های اردو و انگلیسی در حوزه تولید محصول است.
 
مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام ادامه داد:‌ واحد محصولات اداره زائران غیر ایرانی به شناسایی مراکز تولید کننده محصولات فرهنگی غیر فارسی مانند حرم مطهر رضوی و دیگر مراکز و رایزنی برای تهیه محصولات و همچنین شناسایی مکان‌های مناسب  برای نصب تابلوی اطلاع‌رسانی  محافل غیر فارسی و دیگر مطالب ضروری می‌پردازد.
 
وی به دیگر فعالیت‌های این واحد اشاره کرد و گفت:‌ تهیه فرم دقیق نظرسنجی و ثبت اطلاعات زائران و توریست‌ها و بررسی مشکلات آنها، راه‌اندازی فروشگاه  کتاب و محصولات فرهنگی برای ارائه به زائران و توریست‌ها، مستند و آرشیو‌سازی برنامه‌های اداره و مجالس و محافل غیر فارسی و عرضه آنها در فروشگاه، تهیه بروشور راهنمای زائر به زبان انگلیسی، عربی، اردو و آذری و طراحی پوششی مناسب و سهل‌الاستفاده برای توریست‌های خارجی برای استفاده در حرم مطر از دیگر فعالیت‌های واحد محصولات اداره زائران غیر ایرانی است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgz79q.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما