سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 14842
در آستانه ماه رمضان:

کتاب خطبه و خطابه در اسلام منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: با نزدیک شدن ماه رمضان، موسسه بوستان کتاب، کتاب خطبه و خطابه در اسلام را به قلم دکتر شریعتی سبزواری منتشر کرد.
بوستان کتاب
بوستان کتاب
 به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب گفت: با توجه به فرارسیدن ماه تبلیغ و منبر و خطابه، موسسه بوستان کتاب در زمینه فن خطابه، کتابی ارزنده به قلم حجت‌الاسلام دکتر محمدباقر شریعتی سبزواری چاپ و منتشر کرده است.
 
مهدی محدثی گفت: فن بیان و هنر سخن گفتن در طول تاریخ، بخش مهمی از ارتباط و انتقال پیام را به عهده داشته و دارد. دانشمندان بر این باورند که خطابه علم و فنی است که موازین آن از مجموع سخنرانی های نافذ سخنوران موفق گرفته شده و سپس به صورت یک علم و فن درآمده است.
 
وی ادامه داد: عمده‌ترین دلیل اعجاز و ماندگاری قرآن نیز این نکته است که خداوند سبحان، عالی‌ترین و عمیق‌ترین حقایق را با نیکوترین و نافذترین بیان، برای هدایت جهانیان تبلیغ و تشریح می‌کند. همچنین خداوند در قرآن خطاب به پیامبرش درباره دعوت به توحید و نیز تبلیغ دین اسلام می‌فرماید «ادع الی سبیل ربک بالحکمه والموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن ... ».
 
کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب افزود: خطابه، همانند فلسفه، منطق، حساب، هندسه، فقه، جامعه‌شناسی و سایر فنون قواعد و اصولی دارد که باید آن‌ها را فرا گرفت و سپس با تمرین و ممارست، در اجتماعات به کار بست و به نتیجه مطلوب دست یافت.
 
محدثی ادامه داد: اساتید این فن در دنیای غرب با آگاهی از تاثیر این علم بر روی مخاطبان و استفاده صحیح از آن به مقامات بالای اجتماعی و ثروت و شهرت دست یافته‌اند.
 
وی گفت: همچنین در این کتاب بحث مبسوطی با عنوان تفاوت خطابه و سخنرانی با مکالمه، گفتمان، گفت‌وگو و ... با مشترکات و مختصات هر یک افزوده شده و در پایان، نکات عمیقی از خطبه‌های پرشور استوانه فصاحت و بلاغت یعنی ائمه اهل بیت (ع) استخراج و منعکس شده است.
 
این کتاب در 14 فصل و 528 صفحه منتشر شده و با قیمت 190 هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcirvaz.t1a552bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما