پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 1495
آیت‌الله ممدوحی:

وضعیت دبیرستان‌های دخترانه خوب نیست

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز زنان در هدف هستند و وضعیت دانشگاه‌ها و دبیرستان‌های دخترانه به وضعیت رغبت باری رسیده است.
وضعیت دبیرستان‌های دخترانه خوب نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسن ممدوحی ظهر امروز در همایش طلیعه حضور که در حسینیه شهدا در جوار امامزاده احمد برگزار شد، با خطاب قرار دادن طلاب جدیدالورود حوزه اظهار داشت: شما باید به این نکته توجه داشته باشید که خداوند به شما عنایت ویژه داشته و توفیق داده که در این راه قدم بردارید.

وی خاطرنشان کرد: طلبه شدن یک نوع انتخاب خدا در بین مردم است و خداوند در بین بندگان یک عده را انتخاب کرده و آنها را در خط خود قرار داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر قدرشناسی از نعمت طلبگی گفت: لازم است خدای منان و متعال را شکرگذار هستید که این قرعه به نام شما افتاد و شما از اعوان و انتصاب ویژه حضرت محمد مصطفی(ص) شدید.

وی خاطرنشان کرد: پیدایش کمالات نفسانی، ترویج معارف و احکام الهی بر مردم در حقیقت زنده نگاه داشتن اسلام و خون شهداست و درباره طلاب علوم دینی این طور می‌گویند که بر پر ملائکه پرواز می‌کنند.

ممدوحی ادامه داد: تخصص در زمینه قرآن و حدیث به دنبال ائمه حرکت کردن است که انسان را بر پر ملائکه قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: تقوای الهی و تحصیل علم دو بال رشد و حرکت بوده و باید به این نکته توجه داشت که تنها با یکی از این موارد نمی‌توان حرکت کرد.

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: زمانی‌که انسان در کسوت طلبگی قرار گرفت پس از مدتی وجود او مربوط به خودش نیست بلکه در رابطه به دیگران به ایفای نقش می‌پردازد.

این مسئول تاکید کرد: باید مواظب باشید که روش زندگی شما روشی باشد که پیش از آنکه حرف بزنید تاثیر خود را بگذارید و در این زمینه لازم است به طرز لباس، کفش و پوشش خود توجه داشته باشید.

ممدوحی خاطرنشان کرد: دوستان، نظام خانوادگی و مدل زندگی شما مورد نظر دقیق دیگران قرار دارد و دیگران پیش از آنکه به صحبت‌های شما گوش دهند روش شما را می‌سنجند.

وی با اشاره به شرایط طلاب گفت: وضعیت طلاب باید مرضی خدا باشد و اگر این امر تحقق پیدا نکند عملش حرف وی را ابطال می‌کند و عمل طلبه باید مصدق گفتارش باشد.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: طلبه باید طوری باشد که روشش روش الهی، ترجمان دین و خلاصه شده دین باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در برخی جلسات برخی افراد که مرضی رضای حق نیستند به ایراد سخنرانی می‌پردازند که مورد غضب صدیقه طاهره قرار می‌گیرند.

ممدوحی بیان داشت: کسی‌ که مربی جامعه است شاگرد مکتب حضرت زهرا(س) و زینب است و باید تغییرات پس از طلبه شدن را بر مردم عرضه کند چراکه طلبه برای خدا، ترویج اسلام و تعلیم قرآن از سوی خدا انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه پیش از انجام هر فعالیتی خود را متخلق به علم و تقوا کنید، گفت: باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و روشی را انتخاب کنید که حضرت صدیقه طاهره ابراز بدارد فرزند و نماینده من این اعمال را ارائه کرد.

عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: طلبگی غیر از دانشجویی است و کسی‌که مربی جامعه باشد متعلق به خودش نیست و باید به تحصیل تقوای الهی بپردازد.

این مسئول با بیان اینکه ترک معصیت نخستین شرط طلبه است، گفت: کسی‌ که وارد طلبگی می‌شود باید به طرف عدالت حرکت کند چرا که معصیت انسان را از خدا دور می‌کند و مانع حرکتش می‌شود.

ممدوحی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمود امام خمینی(ره) پیش از حلول ماه رمضان برنامه‌های خود را تعطیل می‌کرد و پس از ماه رمضان تاثیرات این ماه در اخلاق و رفتار ایشان نمایان بود.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: طلبگی پیدا کردن مدرک نیست و لازم است تکامل نفسانی را کسب کنید و به تحصیل علم و تقوا بپردازید و در عمل خود نشان دهید.

وی تاکید کرد: امروز زنان در هدف هستند و وضعیت دانشگاه‌ها و دبیرستان‌های دخترانه به وضعیت رغبت باری رسیده و ۱۵ سال دیگر دختران و زنان نمی‌توانند در خانه زندگی کنند.

ممدوحی عنوان کرد: کدام مرد غیرتمند حاضر است با دختری ازدواج کند که پیش از آن با مرد دیگری ارتباط نامشروع داشته است.

این مسئول متذکر شد: وضعیت آینده اجتماع ما وضعیت اروپا نیست و جامعه ما این وضعیت را پذیرش ندارد، مردان و پسران هر اندازه بی‌دین باشد لازم است دارای زن باتقوا باشد.

عضو جامعه مدرسین اذعان داشت: یک لحظه هوسرانی یک عمر زندگی را به باد می‌دهد و باید به دختران بگویید گول حرف‌های به ظاهر محبتی و در باطن از هزاران زهر کشنده بدتر است را نخورند و خداوند برای زنان پاک و پاکیزه بهترین زندگی آماده می‌کند.
انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.on6k49nym5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما