دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : 14986
رئیس مجلس شورای اسلامی:

گروه‌های تندرو بزرگ‌ترین مصیبت فعلی جهان اسلام هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از موسوعة الاحادیث العلویة با اشاره به مبارزه امام علی(ع) با خوارج گفت: مبارزه امام علی(ع) با خوارج امروز معنا می‌کند زیرا بزرگ‌ترین مصیبت فعلی جهان اسلام، گروه‌های تندرو و جاهل تکفیری هستند.
گروه‌های تندرو بزرگ‌ترین مصیبت فعلی جهان اسلام هستند
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی که در مراسم رونمایی از موسوعة الاحادیث العلویة سخن می‌گفت، با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین المللی نهج البلاغه اظهار کرد: این بنیاد کار ارزنده‌ای را انجام داده است و امروز در آستانه عرضه یک محصول ارزشمند به جامعه هستیم.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه در جهان، شخصیت‌های مطرح مورد پژوهش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: شخصیت‌های اسلامی ما معصوم هستند و از سوی دیگر بهره گیری از این شخصیت‌ها، بیشتر در اسلام ممکن است لذا باید در زندگی ائمه و کلمات ایشان تحقیق کنیم و کار کارشناسی در مورد آن صورت گیرد.
 
وی افزود: امام علی(ع) در مقام ولایت تکوینی است و موجودات ذی‌روح از فیض ایشان برخوردار هستند و کار آقای دین‌پرور، کار لازمی بوده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که توسط امام علی(ع) گفته شده است و امروز هم به کار می‌آید، این فرمایش ایشان است که در مورد خوارج گفتند: من چشم فتنه را کور کردم، زیرا با افراد متعصب افراطی و نادان مبارزه کردن بسیار مشکل است.
 
وی گفت: این سخن امام علی(ع) امروز برای ما مفهوم پیدا می‌کند زیرا مبارزه با متحجران و متعصبان، با مبارزه با دیگر دشمنان فرق بسیاری دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان متعصب افراطی و جاهل در جهان اسلام، اظهار داشت: گروه‌های تکفیری و جهادی افراطی، بلای جان جهان اسلام هستند و گاهی می‌گویند: با استکبار مبارزه می‌کنیم، در حالی که بیشتر از همه مسلمان می‌کشند و این چه مبارزه‌ای با آمریکاست که این‌قدر از مسلمانان می‌کشد؟
 
وی افزود: با کدهای دقیق اطلاعاتی و امنیتی، به این نتیجه رسیده‌ایم که این گروه‌ها، یک پشت صحنه بسیار مکار و فریب‌کار دارند و همه هدایت می‌شوند و دقیق انتخاب می‌کنند.
 
وی همچنین گفت: در عراق که این کشورهای غربی با جریان‌های تکفیری جلسه داشته‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند که در مقابل حمایت دولت‌های غربی، سلاح‌شان را به‌روی ایران و شیعیان برگردانند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مصیبت‌های جهان اسلام، همین گروه‌های تندرو و جاهل است که دستاویزی برای قدرت‌های بزرگ شده‌اند.
 
لاریجانی تصریح کرد: ترسی که دشمنان از شیعه دارند، به‌خاطر عقلانیتی است که در تفکر شیعی است و اعتدال و عقلانیت یکی از ویژگی‌های تفکر شیعی است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdch-wnz.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما