دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 15018
شهردار قم:

شهید آیت الله حکیم یکی از شخصیت‌های ارادتمند به انقلاب اسلامی بود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: شهید آیت الله حکیم یکی از شخصیت‌های ارادتمند به انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود.
شهید آیت الله حکیم یکی از شخصیت‌های ارادتمند به انقلاب اسلامی بود
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری شهردار قم پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سید محمد باقر حکیم که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، با اشاره به فعالیت شهرداری قم در راه زنده نگهداشتن یاد علمای شهید اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری قم برای گرامیداشت یاد شهید آیت الله حکیم تصمیم دارد که یکی از خیابان‌های منتهی به بلوار پیام اعظم را به نام این شهید نامگذاری کند.
وی اضافه کرد: شهید آیت الله حکیم را می‌توان یکی از شهروندان قمی دانست، چون 23 سال در قم زندگی می‌کرد و مردم قم افتخار می‌کنند میزبان این شخصیت برجسته بودند.

شهردار قم شهید آیت الله حکیم را یکی از شخصیت‌های ارادتمند به انقلاب اسلامی، امام خمینی و مقام معظم رهبری دانست و افزود: مقام معظم رهبری به آیت الله حکیم یک علاقه خاصی داشتند که به همین سبب پس از به شهادت رسیدن این شخصیت برجسته، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وی ادامه داد: به دنبال به بهره برداری رسیدن هر چه سریعتر خیابان شهید آیت الله سیدمحمد باقر حکیم هستیم تا مردم قم و ایران با این شهید راه حق آشنا شوند.

دلبری با اشاره به تلاش علمای در طول تاریخ گفت: علمای شیعه ی بزرگی در طول قرن‌ها تلاش‌های زیادی را برای گسترش مفاهیم مذهب اهل بیت را صورت داده اند که یکی از آن شخصیت‌ها،  آیت الله حکیم بود که سال‌های زندگی اش با جهاد در راه خدا همراه بود. 

شهردار قم کمترین کار ممکن برای شهدا  را در عصر حاضر زنده نگهداشتن نام و یادشان دانست و افزود: عالمان و انسان‌های شخصیت‌های بزرگی بودند که برای زنده نگهداشتن یاد آنها باید فعالیت‌های عظیمی را انجام دهیم.

دلبری با اشاره به شخصیت‌ها دستگاه‌های موثر در بهره برداری از بلوار پیامبر اعظم اظهار داشت: دستگاه‌ها و شخصیت‌های بسیاری از جمله دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست جمهوری، استاندار قم، فرماندار قم، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب، فرماندهی انتظامی استان قم در بهره برداری از این بلوار نقش داشتند که مراسم تجلیل از آنها به زودی برگزار می‌شود.

 
انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcev78z.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما