سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 15032
با حضور رییس سازمان بسیج دانش آموزی قم برگزار شد:

گردهمایی هم اندیشی فعالان عرصه سرود و موسیقی انقلاب اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: گردهمایی هم اندیشی فعالان عرصه سرود و موسیقی انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز در قم با حضور رییس سازمان بسیج دانش آموزی قم و رییس انجمن شعر طلاب برگزار شد.
هم اندیشی فعالان عرصه سرود و موسیقی انقلاب اسلامی
هم اندیشی فعالان عرصه سرود و موسیقی انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز، ظهر دیروز گردهمایی هم اندیشی فعالان عرصه سرود و موسیقی با همکاری خانه سرود انقلاب اسلامی در سالن شهید چمران اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

مختاران رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قم اولین سخنران این مراسم بود که با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درمورد جنگ نرم گفت: حضرت آقا درمورد جنگ نرم از عباراتی مانند شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی استفاده می‌‎کنند که نشان می‌‎دهد در این عرصه سخت، کار جهادی نیاز است.

وی افزود: امروزه متاسفانه شاهد فراموش شدن فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر هستیم، از همین رو از شما هنرمندان درخواست دارم در آثار خود به این فریضه مهم توجه کنید.وتوصیه دیگر من به شما شرکت در کارهای گروهی است که خوشبختانه در زمینه هنری شما یعنی سرود این امر جدی گرفته شده است.

در ادامه بعد از اجرای سرودی توسط گروه ره پویان ولایت با نام شهدای هفتم تیر، سعید سلیمانیان خواننده متعهد و ولایی قم به اجرای قطعه تابوت خالی که در وصف شهدای گمنام  پرداخت.

سخنران بعدی حجت الاسلام و المسلمین شفیعی از تک خوانان دوران دفاع مقدس بود که با طرح این سوال که آیا عبادت پروردگار محدود به روزه نماز و دعا است، اظهار کرد: اگر دو شرط اخلاص وحسن فاعلی در اثر هنری وجود داشته باشد، از طریق سرود هم می‌‎توان به خدا رسید.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی رئیس انجمن شعر طلاب سخنران دیگر این مراسم بود که جایگاه هنردینی را بسیارویژه  دانست و گفت: اگر اندیشه ای در قالب هنر قرار بگیرد ماندگار می‌‎شود ومصداق این ادعا کتاب مقدس قرآن است که در عبارات بسیار دل انگیز و هنرمندانه نازل شد ودرهمان بدو نزول توانست در سرزمین حجاز آن روز دلها را به سمت خود جذب کند.

در ادامه مراسم سرود آینه خمینی توسط گروه سرود ره پویان ولایت  با مضمون انقلاب اسلامی وبیداری اسلامی اجرا شد که شعر آن را حجت الاسلام والمسلمین زمانی سروده بود.

سخنران بعدی این مراسم  طهماسبی یکی از پیشکسوتان عرصه موسیقی بود که با اشاره به استعدادهای فراوان استان قم در زمینه‌های هنری اظهار کرد: هنرمندان استان قم در اکثر جشنواره‌های سراسری حضور فعال وپر افتخاری دارند.

وی  تصریح کرد: فعالیت‌ها درخشش‌ها در قم مقطعی است و هنرمندان سرود استان باید از طرف مسئولان حمایت شوند.

آخرین سخنران این مراسم منصوری مدیر اجرایی واموراستان‌های خانه سرود انقلاب اسلامی بود که گزارشی از فعالیت دو ساله این اداره را ارائه کرد.

این مراسم با تقدیر از مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود که به اجرای سرودهای انقلابی پرداخته بودند، به پایان رسید.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcauwn6.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما