شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 15033
امام جمعه قم:

انقلاب اسلامی با امدادهای غیبی پیروز شده است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های امروز نماز جمعه قم با اشاره به سالروز کودتای نوژه گفت: انقلاب اسلامی با امدادهای غیبی پیروز شده و خداوند حافظ آن است.
انقلاب اسلامی با امدادهای غیبی پیروز شده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسینی بوشهری که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) نماز جمعه قم را اقامه می کرد، با اشاره به سالروز کودتای نوژه و دیگر توطئه های استکبار جهانی بر علیه انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب صاحب دارد و امداد غیبی در پیروزی و حفظ آن نقش داشته است و دشمنان به جایی نخواهند رسید
 
امام جمعه قم در خطبه اول نماز جمعه قم با اشاره به اینکه تقوا، حصار محکم الهی است، گفت: هر که به تقوا روی آورد، وابستگی به دیگران را از دست خوهد داد.
 
آیت الله حسینی بوشهری افزود: مرگ برنامه ای پیش روی همه مردم جهان است و همگان را می رباید. کسی از دست مرگ فرار نمی کند و هر لذتی را نابود می کند و هر نعتمی را زایل می کند.
 
وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان قرار داریم، ماهی که ماه بندگی، ماه توبه، ماه دعا و ما انابه است. در این ماه خوب است به سیره اهل بیت(ع) پیرامون ماه رضمان سخن گفته شود.
 
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: الگو برداری از ائمه جمعه از روش های تربیتی خوب است و امروزه دانشمندان نیز الگوبرداری را در شیوه های تربیتی مورد توجه قرار داده اند.
 
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حلول ماه رمضان، گفت: در ماه رمضان، الگو گرفتن از ائمه در دو بعد قابل توجه است. بعد اول، ارتباط ایشان با خداست و بعد دوم رابطه ایشان با مردم و توصیه های ایشا ن است.
 
وی با اشاره به سیره ائمه در ماه رمضان، تصریح کرد: ائمه وقتی ماه رمضان می شد، مانند این بود که هدیه بزرگی را به دست آورده اند و براساس قرآن، چون ماه رحمت خداوند است، مومنان احساس شادی می کردند.
 
آیت الله حسینی بوشهری، افزود: پیامبر و اهل بیت(ع)، آمدن ماه رمضان را بشارت می دادند و نکاتی را مطرح می کردند که باعث تشویق ایشان بشود. پیامبر اکرم می گوید: موقعی که ماه رمضان فرا می رسد، ابواب رحمت الهی بسته می شود و درهای قهر و قضب الهی بسته می شود.
 
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این بزرگترین بشارتی است که پیامبر می دهند و حساب این ماه را از بقیه ماه ها جدا می کند. رنگ چهره پیامبر دگرگون می شد و یک آمادگی بیشتری برای ماه رمضان پیدا می کرد. این تغییر چهره را تا دهه آخر ادامه داشت.
 
وی افزود: در حالات امام رضا آمده است که در جمعه آخر شعبان خطاب به اباصلت گفت: سعی کن برای ماه رمضان آماده باشی و امانتی به گردنت نباشد و در دلت کینه هیچ مومنی نباشد. امام رضا می فرماید: اینها را قبل از آغاز ماه رمضان از خودت جدا کن و کینه کسی را به دل نداشته باش.
 
حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: سیره پیامبر این بود که هنگامی که هلال ماه رمضان را مشاهده می کرد، دعاهای زیبایی می کرد و می گفت: خداوند را مارا همراه با امنیت، همراه با سلامت، همراه با اعتقاد به اسلام، همراه با روزی گسترده، همراه با رفع بیماری ها، همراه با تلاوت قرآن بگردان.
 
امام جمعه قم اضافه کرد: امام رضا در روایاتی امتیازات ماه رمضان را شرح می دهند و می فرمایند: ماه رمضان ماه بزرگی است. نماز و دعا در ماه رضان و ماه های دیگر قابل مقایسه نیست و خداوند درجات را بالا می برد. صدقه در این ماه با صدقه ماه های دیگر خیلی فرق دارد.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فضیلت قرآن در ماه رمضان گفت: در حالات ائمه دین آمده است که همواره قرآن می خواندند. در سیره امام خمینی آمده است که ایشان در روز 7 بار قرآن می خواندند و وقتی چشمشان مشکل پیدا کرد، در نجف پزشک گفتند که قرآن نخوان، ایشان گفتند من چشم را برای قرآن می خوانم و اگر نتوانم قرآن بخوانم، چشم را نمی خواهم.
 
وی در پایان خطبه اول گفت: ماه رمضان سه سفره دارد، سفره احکام تا مواظب باشیم روزه امان باطل نشود. سفره نوافل و مستحبات و سفره سوم پرهیز از گناه.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نامگذاری امروز در تقویم به نام روز عفاف و حجاب گفت: امروز سالروز به خاک و خون کشیده شدن قیام مردم مشهد توسط رضاخان پهلوی است.
 
وی افزود: حجاب مرز میان زن و مرد است و حفظ حجاب، حفظ خانواده است. هیچ گاه حجاب مانعی برای فعالیت های زنان
در عرصه های سیاسی و اجتماعی نبوده و نخواهد بود.
 
امام جمعه قم تصریح کرد: در رژیم طاغوت فضا را چنان باز گذاشته بودند که حیا و عفت زنان نادیده انگاشته می شد. جهان غرب نیز علیه حجاب و عفاف تبلیغ می کند در حالی که در اسلام حجاب برای حفظ حرمت زنان وضع شده است.
 
حسینی بوشهری با اشاره به علاقه مردم به اسلام، خاطرنشان کرد: شاید شما مویتان بیرون باشد ولی چون به اسلام علاقمند هستید، پس به حجاب هم اهمیت بدهید و دستور الهی را انجام بدهید.
وی افزود:صدا و سیما باید برای ترویج حجاب برنامه های بیشتری پخش کند و فرهنگ سازی در این زمینه را مد نظر خود قرار دهد.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز کشف کودتای نوژه گفت: این مملکت صاحب دارد و به مدد امداد غیبی به پیروزی رسیده و حفظ شده است و نقشه های دشمنان به جایی نمی رسد.
 
امام جمعه قم با اشاره به حوادث این روزهای مصر، گفت: دنیای اسلام خوشحال بود که مصر به فرهنگ و تمدن اسلامی خود برگشت و طومار مبارک در هم پیچیده شد. اما متاسفانه کشور مصر در درگیری های مبهمی افتاده است که آینده این شرکت را مبهم کرده است و می تواند آینده مصر و منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.
 
وی افزود: به ملت مصر از همین تریبون نماز جمعه قم، می گوییم که این درگیری ها نفعی به حال شما ندارد و آمریکا و اسراییل را خوشحال می کند.
 
امام جمعه قم علما و بزرگان مصر را خطاب قرار داد و گفت: آشتی ملی و انسجام داخلی را تقویت کنید و اجازه ندهید که آشوب در مصر ادامه پیدا کند.
وی افزود: ما از روند قانونی در مصر حمایت می کنیم و معتقدیم که نباید خواسته های مردم را نادیده گرفت.
 
آیت الله حسینی بوشهری از مردم مصر خواست که دوستان و دشمنان واقعی خود را بشناسند و افزود: شعار اصلی مردم مصر اسلام خواهی بود و این شعار باید حفظ شود.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، تصریح کرد: رهبر انقلاب در دهه فجر سال گذشته فرمودند: مراقب باشید که این امانت را از دست شما نگیرند و دچار غرور نشوید. به آمریکا و ناتو اعتماد نکنید و فقط به مردم خودتان اعتماد کنید.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حادثه ای که در ضاحیه جنوبی لبنان اتفاق افتاد، گفت: این حادثه، حزب الله را هدف گرفته بود و صهیونیست ها و تکفیری ها، حزب الله را هدف گرفته بودند.اما باید بدانند که مردم لبنان آب دیده هستند و در مقابل همه توطئه ها خواهند ایستاد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbfgb8.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما