شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 1519

کشتی‌گیر قمی نایب قهرمان کشور شد

قم نيوز : قم نیوز: کشتی‌گیر قمی با کسب رتبه دوم وزن 74 کیلوگرم به مقام نایب قهرمانی پیکارهای قهرمانی کشتی فرنگی کشور دست یافت.
کشتی‌گیر قمی نایب قهرمان کشور شد
به گزارش قم نیوز، رقابت‌های کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان قهرمانی کشور در حالی با معرفی تیم‌ها و افراد برتر اوزان مختلف در سقز به کار خود پایان داد که جام قهرمانی به فارس رسید و رهاورد تیم اعزامی قم یک نشان نقره بود.

با برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی و میزبانی هیئت کشتی استان کردستان، رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور به مدت دو روز در شهر سقز برگزار شد که در پایان تیم‌های فارس، تهران و هرمزگان به ترتیب اول تا سوم شدند.

کشتی‌گیران شرکت‌کننده در این دوره از پیکارها در اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۶، ۷۴، ۸۴، ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم برای کسب عناوین اول تا سوم مشترک و همچنین کسب سهمیه حضور در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی تلاش کردند و در نهایت یک کشتی‌گیر قمی توانست ضمن کسب مدال به اردوی تیم ملی نیز راه یابد.

در این مسابقات که از سطح بسیار بالایی نیز برخوردار بود،‌هادی علیزاده پورنیا، کشتی‌گیر توانمند و شایسته قمی در ادامه روند صعودی خود و تلاش برای کسب عناوین و افتخارات متعدد در کشتی فرنگی، توانست نام قم را در وزن ۷۴ کیلوگرم بلند آوازه کند.

این کشتی‌گیر شایسته که دارنده مقام نایب قهرمانی هفتمین دوره پیکارهای بین‌المللی کشتی‌ فرنگی جام یادگار امام در قم و عنوان پنجم مسابقات بین‌المللی جایزه بزرگ باکو در کشور آذربایجان است، در رقابت‌های قهرمانی کشور نیز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

علیزاده پورنیا که در ماه‌های اخیر همواره یکی از نفرات ثابت حاضر در اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان و از معتمدین محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بوده است، در تلاش برای حضور دوباره در اردوی تیم ملی کشتی‌های زیبایی از خود به نمایش گذاشت.

این کشتی‌گیر ارزنده در وزن ۷۴ کیلوگرم بعد از اینکه مراحل مختلف را با موفقیت و قدرت مقابل تک تک حریفان خود پشت سر گذاشت، به دیدار نهایی این وزن رسید تا بخت خود را برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلای این دوره از رقابت‌ها بیازماید.

علیزاده پورنیا در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم پیکارهای کشتی ‌فرنگی قهرمان بزرگسالان کشور با محسن مهدی‌زاده کشتی‌گیر تیم توابع تهران به رقابت پرداخت و در حالی که شایستگی‌ زیادی برای پیروزی بر حریف خود داشت، در نهایت نتیجه را واگذار کرد و موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و نشان نقره شد.

در این وزن محسن مهدی‌زاده از تیم کشتی فرنگی توابع تهران به مقام قهرمانی رسید، ‌هادی علیزاده پورنیا از تیم کشتی فرنگی بزرگسالان قم نایب قهرمان شد و عنوان سوم به حمید ریحانی از تیم استان فارس و محمد سرخی‌ن‍ژاد از تیم کیش رسید، ضمن اینکه سیروان فقیه سلیمانی از آذربایجان غربی و فواد کریمی از کردستان (الف) در رده پنجم ایستادند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.znzt23nmwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما